شناسهٔ خبر: 55764444 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه کیهان | لینک خبر

اخبار کوتاه از فوتبال

صاحب‌خبر -
 
 
 
پرسپولیس با دیاباته به توافق رسید؟!
باشگاه پرسپولیس با مهاجم جدید خود به توافقات کلی رسیده است.
روز یکشنبه و در آخرین روز نقل و انتقالات، باشگاه پرسپولیس در نهایت موفق شد قرارداد شرزود تمیروف مهاجم ازبکستانی خود را فسخ کند تا جا برای جذب یک بازیکن خارجی دیگر باز شود.
در همین رابطه و در روزهای اخیر باشگاه پرسپولیس مذاکراتی را با شیخ دیاباته مهاجم اسبق استقلال انجام داده است. در این مذاکرات دو طرف به توافقات کلی دست پیدا کردند و مذاکرات درباره مسائل جزئی در جریان است.دیاباته بازیکن آزاد است و به همین دلیل مسئولان پرسپولیس نگرانی بابت پایان فرصت نقل و انتقالات ندارند. در صورتی که در یکی دو روز آینده توافقات بر سر مسائل جزئی هم صورت بگیرد شیخ دیاباته به عنوان مهاجم جدید پرسپولیس قرارداد خود را با این باشگاه به امضاء خواهد رساند. به نظر می‌رسد تا پیش از بازی با آلومینیوم این مسئله به صورت قطعی مشخص شود.دیاباته در حالی با پرسپولیس به توافق کامل رسیده است که در زمان حضور با پیراهن استقلال توانست عنوان آقای گلی لیگ برتر را از آن خود کند. بازیکن آزاد مد نظر پرسپولیس تست‌های پزشکی خود را نیز در کشور قطر با موفقیت پشت سر گذاشته است و مشکلی برای حضور در تست‌های پزشکی باشگاه و عقد قرارداد با پرسپولیس ندارد.
در صورت به امضا رسیدن این قرارداد، دیاباته بعد از لوکادیا دومین مهاجم خارجی پرسپولیس در فصل جاری لیگ برتر خواهد بود.
داستان تکراری همکاری‌ نکردن‌ باشگاه‌ها با تیم‌های ملی
با تصمیم سرمربی تیم جوانان، سه بازیکن سپاهان به دلیل غیبت از اردوی تیم ملی خط خوردند.
 دور جدید تمرینات تیم ملی جوانان از روز 27 مرداد ماه برگزار شده و ملی‌پوشان جوان زیر نظر کادرفنی، خودشان را برای رقابت‌های مقدماتی قهرمانی آسیا در قرقیزستان آماده می‌کنند. درحالی که صمد مرفاوی و دستیارانش این روزها انجام تمرینات تاکتیکی را در دستور کار قرار دادند، غیبت سه بازیکن سپاهان باعث ناهماهنگی شده است. با وجود اینکه کادرفنی و سرپرست تیم به باشگاه اصفهانی بابت حضور بازیکنانش مهلت داد ولی ارشیا سرشوق، سید احمد موسوی و محمدجواد حسین نژاد در تمرینات تیم ملی حاضر نشدند و به همین دلیل مرفاوی تصمیم گرفت تا این بازیکنان را از اردو خط بزند و نفرات دیگری را جایگزین آنان کند.
پیش از این فدراسیون فوتبال عنوان کرده بود که با باشگاه‌هایی که بازیکنانشان را در اختیار تیم ملی قرار ندهند، برخورد خواهد شد و به نظر می‌رسد ممانعت باشگاه سپاهان برای دراختیار دادن بازیکنانش قطعا هم به ضرر بازیکنان یاد شده خواهد بود و هم به ضرر خود باشگاه.
گلایه بازیکن مازاد از استقلالی‌ها 
مهاجم تیم فوتبال استقلال بعد از خارج شدن نامش از لیست این تیم پیام گلایه‌آمیزی را منتشر کرد.
روز آخر نقل و انتقالات لیگ برتر فوتبال ایران با خارج شدن نام ارسلان مطهری از لیست استقلال همراه شد. مطهری که در مذاکره با مدیران استقلال حاضر به فسخ قراردادش و انتقال به تیم‌های دیگر نشده بود، برای اینکه بتواند حقوقش را از استقلال بگیرد، در تمرین آبی‌پوشان حاضر خواهد بود و پول قراردادش را از باشگاه خواهد گرفت؛ با این حال نمی‌تواند استقلال را در مسابقات همراهی کند.مطهری که به نظر می‌رسد از دست مدیران باشگاه استقلال دلخور است، بعدازظهر امروز با انتشار پیامی نوشت: «درود به همه هواداران عزیز استقلال. دوست ندارم عنوان کنم در این چند روز چه اتفاقاتی افتاده و چه رفتارهایی با من شده است. بنابراین ضمن احترام و عشقی که همیشه به شما می‌ورزم، از امروز در تمرین تیم محبوبم حاضر می‌شوم.»
3 سهمیه بازیکن آزاد برای تیم‌های لیگ برتری
هر تیم لیگ برتری می‌تواند سه بازیکن آزاد را پس از پایان پنجره نقل‌و انتقالات جذب کند.
یکشنبه شب گذشته پنجره نقل و انتقالات لیگ برتر بسته شد و در شرایطی که انتظار می‌رفت تا ساعت 24 انتقالات مهمی از جمله حضور سعید عزت اللهی در ایران، پیوستن کاوه رضایی به استقلال و ارسلان مطهری به تراکتور و همچنین امضای قرارداد شیخ دیاباته با پرسپولیس رسانه‌ای شود، اما این اتفاق رخ نداد.با این حال، بازیکنانی نظیر کاوه و دیاباته بازیکن آزاد به شمار می‌روند و حتی پس از اتمام بازار نقل‌وانتقالات تابستانی ایران، قادر خواهند بود راهی یک تیم لیگ برتری شده و قرارداد خود را به امضا برسانند. در این میان سؤالاتی پیرامون تعداد سهمیه بازیکنان آزاد لیگ برتری پیش آمده بود که باید اعلام کرد این سهمیه تعیین شده تغییری نکرده و به مانند فصل قبل، هر تیم قادر خواهد بود پس از پایان بازار نقل و انتقالات، سه بازیکن سهمیه فیفا را جذب کند. این سهمیه برای هر تیم 3 بازیکن است و اصلا هم مهم نیست این بازیکنان در چه رده سنی قرار داشته باشند. مهم برای جذب این بازیکنان ابتدا جای خالی و دوم وضعیت قراردادی آنهاست. جذب 3بازیکن آزاد در صورت داشتن جای خالی اجازه‌ای است که سازمان لیگ به تیم‌ها می‌دهد.

نظر شما