شناسهٔ خبر: 55755600 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

رفع تصرف ۱۲ هزار مترمربع از اراضی دولتی در قشم

رئیس کل دادگستری هرمزگان از رفع تصرف از زمین‌های ملی و اعاده آن به بیت‌المال به ارزش ۳۸ میلیارد و ۳۴۳ میلیون ریال خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قشم، به نقل از روابط عمومی دادگستری هرمزگان، مجتبی قهرمانی ‌اظهار داشت: وسعت اراضی رفع تصرف شده  11 هزار 932 متر مربع در سه قطعه است که ساخت و سازهای غیرقانونی صورت گرفته در آنها شامل دیوارچینی، پی‌سنگی و سد و بند خاکی بود که در شهر درگهان و روستای تلمبو و خارج از محدوده طرح هادی روستای چاهوک غربی قرار داشت.
وی خاطرنشان کرد: ساخت و سازهای غیر مجاز موجود در این اراضی نیز توسط یگان حفاظت منطقه آزاد قشم و مأموران نیروی انتظامی تخریب شده است.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان در پایان با اشاره به اینکه یکی از گلوگاه‌های فساد، تصرف اراضی ملی و دولتی است، تأکید کرد: بر اساس اهداف و اولویت‌های دوره تحول و تعالی قوه قضاییه، با هرگونه زیاده خواهی و تخلف در این خصوص، قاطعانه برخورد خواهد شد.
جزیره قشم با وسعت یک هزار و 500 کیلومتر مربع از تنگه هرمز به موازات ساحل جنوبی ایران به طول 135 کیلومتر و عرض میانگین 11 کیلومتر از توابع هرمزگان است و 300 کیلومتر خط ساحلی دارد.

انتهای پیام/7558/

نظر شما