شناسهٔ خبر: 55736311 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: موج | لینک خبر

اقدامات موثر چین برای مبارزه با خشکسالی

موج نیوز

چین برای محافظت از غلات در میان خشکسالی، به بارورسازی ابرها روی آورده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار بین الملل خبرگزاری موج، از زمان آغار ثبت تغییرات آب وهوا در چین بعد از 61 سال؛ در حال حاضر این کشور گرم ترین و خشک ترین تابستان خود را می گذارند که باعث پژمرده شدن محصولات و مخازن آب در نیمی از سطح آب معمولی شده است.

این امر باعث شده که کارخانه ها در استان سیچوان که بیشترین آسیب را از خشکسالی متحمل شده است، زیرا 80 درصد انرژی خود را از سدهای برق آبی تامین می کند، هفته گذشته تعطیل شوند تا در مصرف برق خانه ها صرفه جویی شود .

تانگ رنجیان، وزیر کشاورزی چین روز جمعه اعلام کرد که اقدامات اضطراری  برای "اطمینان از برداشت غلات پاییزی" که 75 درصد کل سالانه چین است، انجام خواهند شد.

این اقدامات شامل بارور کردن ابرها با مواد شیمیایی و اسپری کردن محصولات با یک «عامل نگهدارنده آب» برای محدود کردن تبخیر، به منظور افزایش بارش  باران خواهد بود اما هیچ جزئیاتی در مورد اینکه این کار کجا انجام خواهد شد، ارائه نکرد.

کاهش برداشت غلات چینی تأثیر بالقوه جهانی خواهد داشت. این امر تقاضا برای واردات را افزایش می‌دهد و به فشار صعودی بر تورم در ایالات متحده و اروپا می‌افزاید که در بالاترین حد چند دهه اخیر قرار دارد.

برچسب‌ها:

نظر شما