شناسهٔ خبر: 55727561 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

حضرت آیت الله مکارم شیرازی در پیامی درگذشت مرحوم انصاریان را تسلیت گفتند

صاحب‌خبر -

شفقنا- حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی با صدور پیامی درگذشت مرحوم محمد تقی انصاریان از ناشران پیشکسوت در عرصه بین الملل را تسلیت گفتند.

به گزارش شفقنا، متن پیام این مرجع تقلید شیعیان بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

انا لله و انا الیه راجعون

خبر رحلت خادم قرآن و مکتب اهل بیت علیهم السلام، جناب مستطاب مرحوم آقای حاج محمد تقی انصاریان طاب ثراه موجب تأسف و تألم فراوان گردید.

این دل سوخته اهل بیت علیهم السلام که خود اهل علم و فضل بود سالیان متمادی در راه نشر دین در اقصی نقاط جهان مجاهدانه سعی وافر نمود.

علاقه وی به ابلاغ معارف قرآن، کلام و سیره معصومین علیهم السلام و سرگذشت و منش علما و بزرگان دین به زبان‌های مختلف باعث شد که مؤسسه ایشان به یکی از مراکز معتبر جهانی برای آشنایی با اسلام حقیقی تبدیل گردد، که امید است مسیر حرکت او ادامه پیدا کند.

اینجانب فقدان این عزیز را به فرزندان مکرّمش، خاندان محترم انصاریان و عموم علاقه مندان ایشان تسلیت عرض می‌کنم و حشر او را با اولیا و صلحا، و صبر جمیل و اجر جزیل را برای بازماندگان از درگاه خداوند منان مسئلت دارم.

حاج محمد تقی انصاریان مدیر انتشارت بین المللی انصاریان، چهارشنبه هفته گذشته دار فانی را واع گفت.

آن مرحوم در مدت حیات خود توانست قرآن مجید را به ۱۷ زبان مختلف ترجمه و چاپ کند و بیش از هزار و ۲۰۰ عنوان کتاب به زبان‌های فارسی، عربی، انگلیسی، اردو، فرانسه، ترکی استانبولی، ترکی آذری، روسی، اسپانیولی، چینی، ژاپنی، سواحیلی و دیگر زبان‌های افریقایی و … منتشر کرد.

نظر شما