شناسهٔ خبر: 55707807 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

استاندار ایلام تشریح کرد؛

آخرین وضعیت زیرساخت های اربعین در استان ایلام

ایلام - استاندار ایلام، آخرین وضعیت زیرساخت های اربعین در استان ایلام را تشریح کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر، حسن بهرام نیا در خصوص آمادگی استان برای کنگره اربعین و دغدغه‌های موجود گفت: تاکید رئیس جمهور و همچنین وزیر کشور فراهم کردن سفری ایمن، راحت و ارزان برای زائران عتبات عالیات است.

وی افزود: تا قبل از اربعین مسیر ایلام به مهران به صورت چهار خطه زیر بار ترافیکی می‌رود، همچنین در این مسیر موارد ایمنی از قبیل نصب تابلوهای راهنمایی و رانندگی و نصب نیوجرسی ایجاد می‌شود تا یک راه ایمن در اختیار زائران حسینی قرار داده باشیم.

بهرام نیا در خصوص وضعیت سه راهی ماربره و پل کنجانچم گفت: این نقاط هم تا قبل از اربعین زیر بار ترافیک خواهد رفت و کار آسفالت آن نیز انجام می‌شود.

استاندار ایلام اظهار کرد: حدود ۲۰ هزار متر مربع سایبان در مرز مهران ایجاد شده و به مرور در حال نصب است و در طول مسیر نیز ۴۰ سکوی سایبان و آبخوری و آبسردکن تدارک دیده شده است.

استاندار ایلام با اشاره به بحث تأمین آب پایانه برکت، افزود: یک مخزن ۲۷۰۰ متر مکعبی در پایانه برکت به منظور تأمین آب پایدار ایجاد شده تا در این خصوص دغدغه‌ای وجود نداشته باشد.

وی همچنین اضافه کرد: با تعبیه یک مخزن ۱۰۰۰ مترمکعبی مشکل آب مورد نیاز پارکینگ مهران نیز مرتفع شده است.

بهرام نیا در ادامه اقدامات انجام شده در مرز مهران به بحث تولید برق و انرژی پرداخت و گفت: هرساله در این ایلام با افت ولتاژ روبرو بودیم که امسال با استقرار یک ایستگاه به ولتاژ ۳۰ مگاوات سعی کردیم مشکل برق نیز مرتفع شود.

استاندار ایلام در پایان با بیان اینکه در برگشت زائران با مشکل تردد و حمل و نقل مواجه می‌شویم تاکید کرد: از طریق ستاد اربعین اعلام کردیم تا زائران از وسایل نقلیه شخصی برای سفر به استان ایلام و شهر مرزی مهران استفاده کنند و به همین منظور نیز پارکینگی با ظرفیت ۵۰ هزار خودرو نیز جانمایی شده تا در این حوزه هم مشکل خاصی وجود نداشته باشد.

نظر شما