شناسهٔ خبر: 55705983 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: انصاف نیوز | لینک خبر

اعتراض به حذف معلمان طرح مهرآفرین

صاحب‌خبر -

محسن، یکی از معلمان طرح مهرآفرین در پیام‌هایی به انصاف نیوز نوشت:

سلام و ادب. همانطور که مستحضرید طرح رتبه بندی معلمان در حال اجراست ولی متاسفانه چند روز پیش نامه زدند که معلمان طرح مهرآفرین حذف شوند! این برخلاف آیین نامه است. نه نماینده‌های مجلس جواب ما رو میدند، نه دولتی‌ها، و نه حتی رسانه‌های رسمی و خبرگزاری‌ها دولتی صدای ما را نشر میدند. فقط دارند تبلیغ می‌کنند که رتبه بندی داره انجام میشه. به خدا ما داریم سکته می‌کنیم از استرس و بی صدایی! که هیچکس صدای ما نیست. انگار اصلاً نیستیم. دیگه گفتم شاید شما که رسانه مستقلی هستید لااقل صدای ما رو برسونید در انصاف … ممنونیم

معلمی قبل از اینکه شغل باشد، یک جایگاه حاکمیتی است! از چه نظر؟ معلم با دانش آموز به عنوان آینده ساز این مملکت مرتبط است و سخن معلم از لحاظ نحوه تربیت او نقش اساسی دارد، معلم با اولیاء دانش آموزان مرتبط است و مؤثر بر احوالات ایشان، شما فرض کنید معلمی کم کاری کند! اولیاء از چشم نظام می‌بیند که چرا او را استخدام کرده! معلم با تمام دانش آموزانی که فارغ التحصیل شده‌اند ارتباط دارد و همه او را به عنوان معلم و راهنمای خود محترم می‌شمارند و از این منظر بر روی حرف معلم حساب باز می‌کنند. این معلم است که اگر حواسش به آموزش و پرورش دانش آموز باشد جامعه را به مقصد درست می‌رساند و اگر نباشد جامعه معلوم نیست چه می‌شود؟ آری به دلیل‌ها و هزار و یک دلیل دیگر معلمی جایگاه حاکمیتی دارد! البته قطعاً معلمی تنها جایگاه حاکمیتی نیست اما درد این است که عده‌ای معلمی را در جایگاه حاکمیتی نمی‌بینند.

اینک مساله این است چندین سال است که دولت قبل و دولت فعلی با توجه به مصوبه مجلس محترم از سر لجاجت ۷۰ هزار معلم مهرآفرین را برای تبدیل وضعیت به لحاظ روحی و روانی آزار می‌دهند.

در بین این ۷۰ هزار نفر از نفرات برتر جشنواره‌های الگوی برتر تدریس هست تا جشنواره تجارب برتر و سایر جشنواره‌های علمی و آموزشی معتبر!

دربین همین ۷۰ هزار معلم مهرافرین مسئولین اجرایی هست از معاون مدیرکل تا بسیاری از کارشناسان اداری!

در بین همین عزیزان معلمان با مدرک دکتری هست و استاد دانشگاه‌های مختلف.

من به قطع و یقین می‌گویم این ۷۰ هزار معلم مهرآفرین نتنها جیزی از سایر معلمین کم ندارند که می‌توان به ایشان به عنوان نمونه اشاره کرد.

روز پنجشنبه وزارت آموزش و پرورش از ادارات کل خواسته که نام این ۷۰ هزار نفر را از لیست پرداختی‌های طرح مهرآفرین حذف کند! و حذف کرده.

از زمانی که این اتفاق افتاده نه نمایندگان مجلسی که تا دیروز سنگ ما را سینه می‌زدند جواب ما را می‌دهند نه دولتی‌ها!

توقع ما لااقل از رسانه‌های رسمی و حامی دولت این بود که خبر اجرای ناقص رتبه بندی و حذف ۷۰ هزار معلم مهرآفرین را کار کنند اما تا این لحظه چنین اقدامی نکردند و به گونه‌ای که انگار ما وجود نداریم.

و امیدواریم پایگاه انصاف نیوز این تخلف آموزش و پرورش از مصوبه مجلس را به گوش عموم برساند تا شاید مسئولین و نمایندگان مجلس مجاب به پاسخگویی شوند.

با توجه به شرایط سخت اقتصادی کشور حتی اگر رتبه بندی به مهرآفرین ها داده نشود، ایشان برای ادامه زندگی استعفا یا تحصن نمی‌کنند ولی این معلم، دیگر آن معلم کوشا وساعی و برتر برایتان نمی‌شود! اینجاست که جایگاه حاکمیتی معلم هویدا می‌شود.

نیروهای مهرآفرین ورودی‌های قبل از سال ۸۲ تا سال ۸۶ هستند که با آزمون وارد سازمان نهضت سوادآموزی شده‌اند. تا قبل از سال ۱۳۸۹ همه نیروهای نهضت سواد آموزی که به آموزش بزرگسالان مشغول بودند پس از گذراندن 5 سال کاری تبدیل وضعیت به استخدام رسمی آزمایشی و سپس رسمی قطعی می‌شدند. اما متاسفانه در سال ۱۳۹۰ طی طرحی به نام طرح مهرآفرین آقای احمدی‌نژاد نیروهای بازمانده از استخدام نهضت سواد آموزی که اکنون هرکدام بیش از ۷۰ یا ۸۰ ماه سابقه داشتند را به همراه سایر نیروهای ارگان‌های دیگر بدون برگزاری آزمون به پیمانی تبدیل وضعیت کرد. این در حالی بود که تا قبل از این هیچ نیروی آموزش و پرورشی و هیچ نیرویی نهضت سواد آموزی به صورت پیمانی استخدام نشده بود و این قانون بیشتر برای نیروهای شرکتی و خدماتی بود که متاسفانه با طرح مهرآفرین همه در یک دسته قرار گرفتند. از سال ۹۱ تا کنون هر بخشنامه‌ای برای تبدیل وضعیت صادر شد شامل مهرآفرین‌ها نمی‌شد و ضربهٔ آخر دولت این بود که روز گذشته مهرآفرین را از رتبه بندی و دریافت علی الحساب نیز کنار گذاشت.

حال پس از گذشت ده سال بحث برگزاری آزمون را پیش کشیده‌اند، درصورتی که هیچ نیروی پیمانی برای تبدیل وضعیت به رسمی آزمون نداده است.

درد این معلم‌های مهرآفرین آینه که هیچکس صداشون رو نمیشنوه و هیچ رسانه رسمی تا حالا این خبر رو کار نکرده. انگار همه چی آرومه من چقد خوشبختم… امید داشتیم و داریم لااقل انصاف نیوز که رسانه مستقلی هست این خبر رو برساند که لا اقل مسولان نگویند همه چی گل و بلبله

انتهای پیام

نظر شما