شناسهٔ خبر: 55696977 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

روزنامه اسرائیلی: عمان مانعی در برابر عبور هواپیماهای اسرائیلی از حریم هوایی عربستان است

صاحب‌خبر -

 

شفقنا- یک روزنامه عبری فاش کرد که سلطنت عمان با گشودن حریم هوایی خود به روی هواپیماهای اسرائیلی به منظور کوتاه کردن مسافت و صرف جویی در زمان پروازها مخالفت کرده است.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا به نقل از عربی ۲۱، روزنامه اسرائیل تودی در گزارشی با اشاره به اینکه سلطنت عمان از عبور هواپیماهای اسرائیلی در حریم هوایی خود امتناع کرده است، مدعی شد که این تصمیم عمان در نتیجه «فشار شدید ایران» صورت گرفته است.

نویسندگان این گزارش آورده اند: امتناع عمان از عبور هواپیماهای اسرائیلی به معنای آن است که هنوز نمی توان از گشودن حریم هوایی عربستان سعودی به روی هواپیماهای اسرائیلی به منظور کوتاه کردن مسیر بهره برد.

در ادامه گزارش این روزنامه اسرائیلی آمده است: اسرائیل امیدوار بود که عمان حریم هوایی خود را باز کند. مقامات اسرائیلی پس از اقدام عربستان مبنی بر گشودن حریم هوایی خود به روی هواپیماهای اسرائیلی، به این اقدام عمان به عنوان اقدامی صوری نگاه می کردند.

علی رغم امکان پرواز هواپیماهای اسرائیلی در حریم هوایی عربستان اما برای دور ماندن از گزند ایران و صرف جویی در زمان پرواز به کشورهای آسیایی نیاز دارند از حریم هوایی عمان نیز بگذرند.

همین روزنامه اسرائیلی افزوده است که تنها کشوری که هم اکنون مانع پروازهای اسرائیلی برای کوتاه کردن مسیر می شود، عمان است.

وزارت خارجه اسرائیل اعلام کرده است که درباره پروازهای هوایی درخواستی را به سلطان نشین عمان ارسال کرده است اما مشخص نیست که آیا با آن موافقت می شود یا خیر؟

متن کامل خبر را در عربی ۲۱ ببینید

نظر شما