شناسهٔ خبر: 55694254 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ورزش۳ | لینک خبر

مظاهری و اخراجی که از آن گریخت

کارشناسی صحنه جنجالی پنج‌شنبه در نقش جهان

حسا‌س‌ترین صحنه داوری اولین روز از رقابت‌های هفته دوم لیگ برتر در بازی سپاهان و نساجی رخ داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ورزش سه، در دقیقه ۳۳ این مسابقه ابتدا شهریار مغانلو در پی تکمیل حمله ای از سوی بازیکنان سپاهان در محوطه جریمه نساجی نقش بر زمین شد و توپ برگشتی بلافاصله با انتقال سریع بازیکنان نساجی به سمت دروازه سپاهان آمد.

اما در حالی که مدافع برزیلی سپاهان با ارسال پاس به عقب مانع از تکمیل حرکت رضا جعفری مهاجم نساجی شده بود، تعلل رشید مظاهری در دفع توپ و اقدام او به بازی نمایشی باعث توپ‌ ربایی از سوی جعفری و احتمال رقم خوردن دومین گل نساجی شد که مظاهری خود با یک تکل، راه را بر جعفری بست.

ویدئو: 257810

پس از این اتفاق مظاهری بازی را با سرعت آغاز کرد تا ترابیان داور بازی به سمت مرکز زمین بازگردد اما از همین لحظه و با دخالت اکبر صادقی و سپس سایر بازیکنان نساجی، جنجالی در پشت محوطه جریمه سپاهان رقم خورد که به سه کارت زرد ختم شد؛ کارت هایی برای خواباندن درگیری میان بازیکنان که هر یک از حق تیم خود دفاع می‌کردند. در این بین یاسین سلمانی و علیرضا ابراهیمی نیز با یکدیگر درگیر شدند که داور به مدافع نساجی کارت زرد نشان داد.

حالا کارشناسان داوری این تصمیم داور بازی را بررسی می‌کنند؛ صحنه ای که آشکارا خطای رشید مظاهری به نظر می‌آمد اما شاید ترابیان تصور می‌کرد روی مغانلو خطایی صورت گرفته و به همین دلیل احتیاط کرد که تصمیمی بگیرد که سپاهان را در همان نیمه اول 10 نفره کند. به هر حال این تصمیمی بود که احتمالا سرنوشت این مسابقه را تا حد زیادی رقم زد.



با کارشناسان داوری در این باره صحبت کرده‌ایم:

* ابراهیم میرزابیگی: این صحنه یک خطای مسلم از دروازه‌بان است که موقعیت آشکار گل را از مهاجم نساجی می‌گیرد و داور باید پشت محوطه جریمه خطا اعلام و مظاهری را هم اخراج می‌کرد که متاسفانه این کار را نکرد.

حسین عسگری: مغانلو به طرف عقب سرنگون می‌شود و اگر فشاری از طرف بازیکن نساجی وارد می‌شد، باید به سمت جلو سرنگون می‌شد و از نظر من خطایی رخ نداد. ولی برخورد مظاهری و مهاجم نساجی صد درصد خطا بود و دروازه‌بان باید با کارت قرمز جریمه و یک ضربه آزاد مستقیم به سود نساجی اعلام می‌شد اما متاسفانه داور به دلیل ضعف بازیخوانی در ضدحمله، خیلی از صحنه دور بود.

* حیدر سلیمانی: در صحنه اول مدافع نساجی روی شهریار مغانلو اثری نگذاشت و خطایی مرتکب نشد و مهاجم سپاهان، خودش کنترلش را از دست داد اما پس از آن مظاهری موقعیت آشکار گل را از مهاجم نساجی سلب کرد؛ اگر این خطا در محوطه جریمه رخ می‌داد جریمه آن اخطار و پنالتی بود اما چون بیرون از محوطه جریمه انجام شد، دروازه‌بان باید اخراج و یک ضربه آزاد مستقیم اعلام می‌شد.

* نوذر رودنیل: روی مغانلو خطایی رخ نداد اما پس از آن مظاهری روی مهاجم نساجی خطا کرد و داور باید ضمن اعلام ضربه آزاد مستقیم، دروازه‌بان سپاهان را اخراج می‌کرد.

* غلامرضا جباری: در محوطه جریمه روی بازیکن سپاهان خطایی رخ نمی‌دهد اما مظاهری مرتکب خطا می‌شود و باید با دریافت کارت قرمز از زمین اخراج می‌شد.

نظر شما