شناسهٔ خبر: 55682884 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

ویترین روزنامه ها/بررسی «رسالت» درباره علت قطعی آب چهارمحال و بختیاری/ گزارش «آرمان ملی» درباره روی آوردن مردم به خرید میوه دور ریز

صاحب‌خبر -

شفقنارسانه_صفحه یک روزنامه‌ها به عنوان ویترین در مقابل چشم خواننده است به همین جهت انتخاب تیتر، عکس و مطالب فرعی در این صفحه اهمیت زیادی دارد تا خواننده را به داخل متن بکشاند و همراه خود کند. در این گزارش سعی کردیم با نگاهی به روزنامه‌های امروز، آن‌هایی که دارای مطالب خوب و مخاطب محور و یا محل نقد و بحث هستند، مورد بررسی قرار دهد.

به گزارش شفقنا رسانه، «بام ایران در جست و جوی آب» تیتر روزنامه رسالت است که به بررسی علت قطعی آب چهارمحال و بختیاری پرداخت. این روزنامه توضیح داد: «بیش از 10 روز است که 10 شهر و روستای چهارمحال و بختیاری آب ندارند. می گویند آب از سرچشمه گل آلود است و ماجرای تشنگی را به پس از وقوع سیلاب های مخرب گره می زنند. آلوده شدن چشمه کوهرنگ، آب‌شرب شهرکرد، باباحیدر، فیل‌آباد، سورشجان، فرخشهر، فارسان و روستاهای مسیر کوهرنگ تا شهرکرد را قطع کرده و حالا در این مرداد گرم و تب دار، تانکرهای آب تا اندازه‌ای آبرسانی به مردم را انجام می دهند.»

«جماعتی در حسرت میوه خوردن!» گزارش روزنامه آرمان ملی درباره پایین آمدن قدرت خرید مردم و روی آوردن به میوه های دور ریز و خرید دانه ای است. این روزنامه نوشت: «شاید برخی دیگر فکرش را هم نمی‌کردند که گوجه فرنگی و هویج و سیب زمینی و پیاز را هم نتوانند به راحتی بخرند. اگر تا پیش از این، شهروندان عادی می‌توانستند سیب‌های بسته‌ای ارزان و هویج‌های درهم(با همه ضایعاتشان) را چند کیلویی خریده، آبش را بگیرند و استفاده کنند، حالا دیگر آشامیدنی‌ای به صرفه‌تر از آبِ شهری پیدا نمی‌کنند. اگر پیش از این امیدشان میوه و سبزیجاتِ درهمی بود که با قیمت مناسب و مقدار نسبتا خوب، می‌خریدند، حالا همان را هم باید دانه‌ای و به تعداد بخرند. اما مغازه‌های درهمی، دانه‌ای نمی‌دهند؛ بنا به مُشاهداتِ نگارنده، افراد ساکن در محلات جنوب شهر، به دلیل عدم توانایی در پرداخت کیلویی میوه، تقاضای خرید دانه‌ای کردند که با شنیدن پاسخ منفی فروشنده‌های درهم، دست خالی به خانه برگشتند.»

در ادامه صفحه یک سایر روزنامه ها را ببینید……

نظر شما