شناسهٔ خبر: 55676709 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

در گفتگو با مهر اعلام شد؛

برپایی نمایشگاه آثار عاشورایی خوشنویسان قم با عنوان «تکیه نی»

قم- رئیس انجمن خوشنویسان استان قم از برپایی نمایشگاه برگزیده آثار عاشورایی خوشنویسان قمی با عنوان «تکیه نی» در نگارخانه فرهنگ خبر داد.

صاحب‌خبر -

علی اصغر نظری حائل در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: گروهی از اساتید برجسته و دغدغه مند هنر خوشنویسی در استان قم که در گرایش‌های مختلف این هنر قدسی فعالیت دارند با هدف نشر و ترویج معارف حسینی و تشویق هنرمندان به تولید آثار عاشورایی، با همکاری و حمایت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم، انجمن خوشنویسان قم و نگارخانه فرهنگ تصمیم به برگزاری نمایشگاه بزرگی با موضوع حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و حماسه عاشورا با عنوان «تکیه نی» کردند.

رئیس انجمن خوشنویسان قم افزود: این جریان از حدود شش ماه پیش شروع و تولید آثار پیگیری شد و اکنون همزمان با دهه سوم محرم الحرام آثار تولید شده به نمایش در خواهد آمد.

وی گفت: با هماهنگی‌های به عمل آمده امیدواریم این نمایشگاه تا پایان ماه صفر حداقل در دو استان دیگر در کشور و نیز در کربلای معلی به نمایش گذاشته شود.

وی اضافه کرد: هنرمندان شرکت کننده در این نمایشگاه از اساتید مبرز، برجسته، طراز اول و مطرح این هنر، برگزیدگان جشنواره‌ها و مسابقات ملی و بین المللی و نیز مدرسان انجمن خوشنویسان قم و برخی از هنرمندان فوق ممتازان انجمن هستند.

نظری حائل، جایگاه استان قم در هنر خوشنویسی کشور، به دلیل تنوع گرایش‌های فعال در این استان، جایگاه بسیار ممتاز و منحصر به فردی عنوان کرد و افزود: در این نمایشگاه ما شاهد خطوط مختلف و متنوعی در گرایش‌های نستعلیق، شکسته نستعلیق، ثلث، نسخ فارسی، رقاع، ریحان، تعلیق هستیم که در قالب‌های مختلف تولید شده و اساتید بزرگی در آن مشارکت کرده اند؛ از همین رو نمایشگاهی منحصر به فرد و ممتاز است.

رئیس انجمن خوشنویسان استان قم اضافه کرد: مراسم گشایش نمایشگاه برگزیده‌ای از آثار عاشورایی خوشنویسان استان قم با عنوان «تکیه نی» روز پنجشنبه ۲۷ مرداد ساعت ۱۸ در نگارخانه فرهنگ واقع در ابتدای خیابان دورشهر برگزار می‌شود و تا یک هفته نیز به فعالیت خود ادامه می‌دهد.

نظر شما