شناسهٔ خبر: 55668236 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: افکارنیوز | لینک خبر

عباس مقتدایی در گفت و گو با افکارنیوز:

ایران در مسیر مذاکرات و توافقات است/ طرف مقابل ایران تصمیم خود را فقط ابراز نکند بلکه عمل کند

نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: آنچیزی که برای ما گزارش شده، ایران در مسیر مذاکرات و توافقات است و ما نمی خواهیم این مسیر طولانی شود،منتها همه حسن نیت ایران برای این است که ما بتوانیم به منافع ملت ایران دست پیدا کنیم و هنوز به آن مرحله نرسیده ایم و طرف مقابل باید تصمیم عاقلانه و سیاسی خود را بگیرد و به آن عمل کند نه اینکه فقط آن را ابراز کند.

صاحب‌خبر -

عباس مقتدایی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی افکارنیوز، با اشاره به مذاکرات ایران و گروه 1+4 گفت:جلسه روز گذشته اعضای کمیسیون امنیت ملی مجلس با دبیر شورای عالی امنیت ملی رئیس سازمان انرژی اتمی، وزیر امورخارجه و مذاکره کننده ارشد ایرانی پیرامون مذاکرات هسته ای در نوع خود بی نظیر بود.

 

وی با بیان اینکه این جلسه سه ساعت به طول انجامید بیان کرد: در این جلسه توضیحات لازم توسط مسئولین ذی ربط به نمایندگان ارائه شد . همچنین در این جلسه نمایندگان هم پیشنهاداتی را ارائه دادند.

مقتدایی با اشاره به محورهای جلسه فوق تاکید کرد: قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم از جمله محورهای مورد بحث در جلسه فوق بود. همچنین پیش نویس مطرح شده نیز محور بحث قرار گرفت و تبادل نظر لازم بر روی موضوعات صورت پذیرفت.

نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکید کرد: در حال حاضر ما در جریان رخدادی برای تامین منافع ملت ایران هستیم لذا اگر انشالله امور به خوبی پیش رود و طرف مقابل ما تصمیم سیاسی خودش را بگیرد و از بدعهدی خودش کوتاه بیاید و پیمان شکنی لازم را کنار بگذارد،حتما روندها به شکل جدی تر دنبال می شود.

این نماینده مجلس تاکید کرد: اگر طرف مقابل تنها به فکر منافع خودش باشد طبیعی است که خط قرمز ما تامین آنچیزی است که به نفع ملت ایران است.

نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه در جریان تدوین پیش نویس توافق به چه میزان موضوع تضامین به جمهوری اسلامی ایران مدنظر قرار گرفته است،گفت: ما چند موضوع اصلی و اساسی را مورد پیگری قرار دادیم و یکی از آن موارد تضامین اجرای هرگونه توافق است؛ طرف مقابل ما به جهت پیشنه بسیار منفی که دارد،در حال حاضر باید تضمین دهد که به معاهدات بین المللی پایبند خواهد بود.همچنین طرف های مقابل  نامه ایران را دریافت کرده اند و در آن نامه دیدگاه های جمهوری اسلامی ایران مطرح شده است.

وی بیان کرد: ما منتظریم تا طرف مقابل ما آن عقلانیت و اعتمادسازی لازم را انجام دهد. همچنین علاوه بر تضمیمن ها، راستی آزمایی ها هم مدنظر است یعنی ما در این جهت هم تلاش می کنیم تا بتوانیم اقدامات طرف مقابل را راستی آزمایی کنیم و براساس آن اگر منافع ملت تامین شود، دست توافق بزنیم.

ایران در مسیر مذاکرات و توافقات است/ طرف مقابل ایران تصمیم خود را فقط ابراز نکند بلکه عمل کند

نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس بیان کرد: آنچیزی که برای ما گزارش شده، ایران در مسیر مذاکرات و توافقات است و ما نمی خواهیم این مسیر طولانی شود،منتها همه حسن نیت ایران برای این است که ما بتوانیم به منافع ملت ایران دست پیدا کنیم و هنوز به آن مرحله نرسیده ایم و طرف مقابل باید تصمیم عاقلانه و سیاسی خود را بگیرد و به آن عمل کند نه اینکه فقط آن را ابراز کند.

وی تاکید کرد: اقدامات عملی بدین معناست که ما بتوانیم نفتمان را بفروشیم و تجارتمان را به طور عادی انجام داده و پول های بلوکه شده را در اختیار بگیریم.

 

نظر شما