شناسهٔ خبر: 55660934 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه اطلاعات | لینک خبر

تلویزیون روسیه: مسکو قبل از «اف بی آی» به اسناد محرمانه‌ در عمارت ترامپ دست یافته بود

صاحب‌خبر -
سرویس خارجی: تلویزیون دولتی روسیه درباره کشف اسناد فوق محرمانه از عمارت ترامپ در فلوریدا توسط پلیس فدرال آمریکا «اف بی آی»، اعلام کرد بدیهی است اگر اسناد و مدارک محرمانه و مهمی در کار بوده باشد، مدتها این اسناد در مسکو مورد بررسی قرار گرفته بود.
دوشنبه گذشته «اف بی آی» با تایید دادستان کل آمریکا اقدام به تفتیش عمارت لوکس دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری پیشین آمریکا در فلوریدا کرد و هدف از این جستجو یافتن اسناد محرمانه و اطلاعات فوق حساس و همچنین دیگر اسناد طبقه‌بندی‌شده عنوان شد. در همین حال واشنگتن پست گزارش داد که مقامات فدرال به دنبال اسنادی در رابطه با تسلیحات هسته‌ای بودند، اما ترامپ این گزارش را فریبکاری خواند. به دنبال آن، تلویزیون دولتی روسیه گزارشی در این رابطه منتشر کرد و مجری آن گفت: مشخص شد که تحقیقات علیه ترامپ درباره ناپدید شدن اسناد محرمانه از کاخ سفید، به توسعه تسلیحات هسته‌ای از سوی ایالات متحده مربوط می‌شود؛ بدیهی است اگر مدارک مهمی در کار بوده باشد، در مسکو برای مدتی مورد بررسی قرار گرفته بود.
این مجری در ادامه گفت تلاش آمریکا برای حفاظت از اطلاعات محرمانه، تلاشی بیهوده است. در این حال دونالد ترامپ رئیس جمهوری سابق آمریکا در پیامی در شبکه اجتماعی خود از ضبط گذرنامه‌اش در جریان حمله «اف بی آی»به اقامتگاهش خبر داد. وی نوشت که گذرنامه‌اش در جریان حمله پلیس فدرال به اقامتگاهش در فلوریدا ضبط شده است. پلیس فدرال آمریکا، اف‌بی‌آی هفته گذشته برای تحقیق درباره اینکه آیا ترامپ اسناد مهم امنیتی را از کاخ سفید خارج کرده یا خیر اقدام به بازرسی از عمارت ترامپ کرد.
چند روز بعد رسانه‌ها گزارش داده‌اند مأموران اف‌بی‌آی ۱۱ مجموعه اسناد فوق محرمانه از این محل کشف کرده‌اند.

نظر شما