شناسهٔ خبر: 55660532 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه کیهان | لینک خبر

سخنگوی وزارت صمت خبر داد

خروج 11 خودرو از شمول قرعه‌کشی

صاحب‌خبر -

 

سخنگوی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: حذف تدریجی قرعه‌کشی خودرو یکی از سیاست‌های وزارتخانه بوده و تاکنون ۱۱ خودرو از شمول قرعه‌کشی خارج شده است.
امید قالیباف در گفت‌وگو با ایرنا درباره روند تدریجی حذف قرعه‌کشی فروش خودرو تصریح کرد: در گروه خودرو‌سازی سایپا به ‌جز خودروهای کوئیک اس و ساینااس که هنوز در فرآیند قرعه‌کشی هستند، بقیه خودروها از قرعه‌کشی خارج شده و به صورت پیش‌فروش عرضه می‌شوند. در گروه صنعتی ایران‌خودرو نیز تاکنون چهار خودروی تارا با دنده اتوماتیک، تارا با دنده دستی، دنا پلاس توربو شارژ و دنا پلاس توربو شارژ اتوماتیک از قرعه‌کشی خارج شده است. ضمن اینکه گروه سایپا اعلام کرده که تولید خودروی ناقص را به صفر رسانده و این مهم به‌زودی در ایران‌خودرو نیز انجام می‌شود.
او در پاسخ به اینکه چه زمانی شاهد حذف قرعه‌کشی‌ها در فروش فوق‌العاده خودرو خواهیم بود، خاطرنشان‌کرد: این گام بعدی خواهد بود و با افزایش تولید می‌توان تعداد خودروهای بیشتری را از طریق فروش فوق‌العاده از قرعه‌کشی خارج کرد.
سخنگوی وزارت صمت افزود: اکنون خودروهای کوئیک، کوئیک آر (دو رنگ)، وانت سایپا ۱۵۱ و همه محصولات زامیاد به صورت فروش فوق‌العاده از قرعه‌کشی خارج شده‌اند. در ایران‌خودرو، مسئله کمی متفاوت است و این گروه صنعتی در گام نخست دو خودروی ‌هایما و تارا را برای کشف قیمت پایه در بورس کالا عرضه کرد.
قالیباف ادامه داد: در گام بعدی، خودروهای پژو پارس و پژو ۲۰۶ تیپ دو وارد بورس خواهد شد که در این صورت دست این خودروساز برای تامین نقدینگی در راستای رشد تولید و خروج خودروها از قرعه‌کشی بازتر می‌شود.
سخنگوی وزارت صمت از برگزاری سومین نوبت قرعه‌کشی یکپارچه خودروها در نیمه نخست شهریورماه خبر داد و گفت: اطلاعات تکمیلی در این زمینه متعاقبا اعلام می‌شود.

نظر شما