شناسهٔ خبر: 55649693 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

ارتش آمریکا خواستار برخورد با اقدام چین در شلیک موشک بر فراز تایوان شد

صاحب‌خبر -

شفقنا- یک فرمانده ارتش آمریکا از جهان خواست اقدام چین علیه تایوان را محکوم کند.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا به نقل از فرانس24؛ دریاسالار «کارل توماس» فرمانده ناوگان هفتم، به خبرنگاران در سنگاپور گفت: بسیار مهم است که ما با این نوع چیزها مخالفت کنیم. من می دانم که «گوریل موجود در اتاق» در حال پرتاب موشک بر فراز تایوان است.

او افزود: اگر ما فقط اجازه دهیم که این اتفاق بیفتد و آن را به چالش نکشیم، این ناهنجاری بعدی خواهد بود. پرتاب موشک بر فراز تایوان به آب های بین المللی، جایی که خطوط کشتیرانی، جایی که کشتیرانی رایگان در آن کار می کند، غیرمسئولانه است.

ناوگان هفتم در ژاپن مستقر است و بخش اصلی حضور نیروی دریایی واشنگتن در اقیانوس آرام به شمار می‌رود.

گفتنی است در رزمایش‌های سنگین و اخیر چین در منطقه، برخی از موشک‌های بالستیک شلیک شده توسط ارتش این کشور از فراز آسمان تایوان عبور کرده بودند.

توماس تهدیدات علیه تایوان را با دریای چین جنوبی مقایسه کرد، جایی که پکن سال‌ها پول و امکانات زیادی در ساخت پایگاه‌ها و تأسیسات نظامی در مجموعه‌ای از جزیره‌های مرجانی مورد مناقشه صرف کرده است.

این فرمانده ارتش آمریکا گفت: اگر شما این اقدامات را به چالش نکشید ناگهان می تواند درست مانند جزایری در دریای چین جنوبی (که) اکنون به پایگاه های نظامی تبدیل شده اند، تبدیل شود. آنها اکنون پایگاه‌های نظامی کاملی هستند که موشک‌ها، باندهای بزرگ، رادارها و پست‌های شنود دارند.

خبر اصلی را در فرانس24 ببینید

نظر شما