شناسهٔ خبر: 55643338 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تحلیل بازار | لینک خبر

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در گفتگو با بازار:

کارت به کارت یا زرنگ بازی؛ مردم تخلفات مالیاتی را به دستگاه های نظارتی گزارش دهند

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: مردم اگر می‌بینند که فردی از دستگاه پوز استفاده نمی کند و یا آنکه از کارت به کارت و یا پول نقد استفاده می کند، حتماً باید گزارش آن را به دستگاه‌های نظارتی ارائه دهند.

صاحب‌خبر -

عباس گودرزی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی بازار، با اشاره به فرار مالیاتی برخی از پزشکان و فروشندگان کالاهای اساسی از طریق استفاده از کارت به کارت به جای استفاده از دستگاه پوز اظهار داشت: مالیات جزء حقوق عامه مردم محسوب می‌شود و لازم است مردم هم در اجرای قوانین مالیاتی همکاری لازم را داشته باشند.

وی بیان کرد: یکی از بازوان پر قدرت برای هر دستگاه اجرایی، مشارکت های مردمی است. مردم اگر می‌بینند که فردی از دستگاه پوز استفاده نمی کند و یا آنکه از کارت به کارت و یا پول نقد استفاده می کند، حتماً باید گزارش آن را به دستگاه‌های نظارتی ارائه دهند تا با این افراد برخورد شود.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: متاسفانه می‌بینیم که برخی از افراد از روش هایی برای فرار مالیاتی استفاده می‌کنند و از زیر بار اجرای قوانین مالیات شانه خالی می‌کنند که حتما باید با آنان برخورد شود.

نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: ممکن است این افراد از زیر نگاه دستگاه های نظارتی خارج شده باشند و این تخلفات را انجام دهند که مردم باید کمک کنند و گزارش این تخلفات را به دستگاه‌های نظارتی ارائه دهند.

گودرزی تصریح کرد: البته دستگاه‌های نظارتی هم باید به شیوه های مختلفی چتر نظارتی خود را توسعه دهند چراکه فرارهای مالیاتی باعث می‌شود حقوق عامه مردم ضایع شود.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: ممکن است عده‌ای بخواهند زرنگ بازی در بیاورند و از اجرای قانون مالیاتی فرار کنند اما باید بدانند که دستگاه‌های نظارتی حتماً نظارت‌های خود را تشدید خواهند کرد و مردم هم گزارش های لازم را ارائه می‌دهند تا از این تخلفات پیشگیری شود.

نظر شما