شناسهٔ خبر: 55640667 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه اطلاعات | لینک خبر

آغاز تلاش‌های تازه آمریکا برای تمدید موثر آتش بس در یمن

صاحب‌خبر -
سرویس خارجی: فرستاده ویژه آمریکا به یمن تلاش های تازه ای را برای حل سیاسی این بحران و تمدید موثر آتش بس برقرار شده میان انصارالله و ائتلاف عربستان با سفر به برخی کشورهای حاشیه خلیج آغاز کرد.
وزارت خارجه عمان با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: «خلیفه بن علی بن عیسی الحارثی»، معاون وزیر امور خارجه عمان در امور دیپلماتیک در شهر «مسقط » با «تیم لیندرکینگ»، فرستاده ویژه آمریکا به یمن دیدار کرد و دو طرف در این دیدار تلاش‌های صورت گرفته در کمک به طرف‌های یمنی برای دستیابی به راهکار سیاسی و برقراری امنیت و ثبات در این کشور و منطقه را مورد بررسی قرار دادند.
بر اساس گزارش ها، «تیم لندرکینگ» همچنین با «هیثم بن طارق» سلطان عمان دیدار و درباره تلاش‌های «مسقط» در خصوص تمدید آتش‌بس یمن گفتگو کرد.از طرفی، وزارت خارجه آمریکا نیز با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: «تیم لیندرکینگ»، فرستاده ویژه این کشور به یمن به دنبال مقدمه‌چینی برای تمدید موثر آتش بس و یافتن راهکار فراگیر برای درگیری یمن است.در بیانیه مذکور همچنین آمده است: « لیندرکینگ » اخیرا با مسئولان اماراتی نیز نشست‌هایی را برگزار کرد. در همین حال منابع از نقض آتش بس برقرار شده در یمن و حمله ائتلاف سعودی به بندی الحدیده در غرب این کشور خبر دادند.

نظر شما