شناسهٔ خبر: 55635337 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تحلیل بازار | لینک خبر

در گفتگو با بازار؛

کشت قراردادی کلزا در مازندران اجرا شد

ساری- فرهنگ آسا، مجری طرح کشت قراردادی دانه های روغنی در مازندران از اجرای طرح کشت قراردادی محصول کلزا برای تامین روغن مورد نیاز در استان خبر داد.

صاحب‌خبر -

علی فرهنگ آسا در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه کشت قراردادی به منظور حمایت از کشاورزی در مناطق مختلف جهان از جمله کشور اجرا می شود، افزود: حمایت از تولید ملی هدف اصلی کشت قراردادی به شمار می رود.

وی با اشاره به ظرفیت کشور برای تولید محصولات اساسی و کم آب بر اظهار داشت: برای اولین بار طبق تفاهمنامه ای در سال ۱۳۹۹ با وزارت جهاد کشاورزی منعقد شد تا با بخش خصوصی برای تولید روغن و خوراک دام وارد عملیات اجرایی شود.

وی افزود: در سال اول ۱۴ هزار و ۲۰۰ هکتار از عرصه های در چهار استان کشور زیر کشت طرح قرار گرفت و در سال جاری کشت قراردادی کلزا در مازندران اجرا شد و ۷۷ هکتار از عرصه ها طی سال قبل با ۱۵۰ کشاورز برای کشت قراردادی کلزا تفاهمنامه امضاء شد.

فرهنگ آسا تصریح کرد: کشت قراردادی درپی آن است که بسیاری از مشکلات فراروی تولید کشاورزی را رفع کند زیرا کشاورز در تامین نهاده ها و بازرگانی با مشکلاتی روبرو است و در قالب طرح متعهد به خرید محصول از کشاورزان خواهیم بود.

مجری طرح کشت قراردادی دانه های روغنی در مازندران یادآور شد: استان مازندران از جمله استان هایی است که بیشترین پتانسیل در زمینه تولید غذای کشور را دارد و سعی می کنیم همکاری خوبی برای اجرای این طرح داشته باشیم.

نظر شما