شناسهٔ خبر: 55627043 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تحلیل بازار | لینک خبر

سخنگوی وزارت امور خارجه:

پیشرفت‌های نسبی در مذاکرات حاصل شده است

سخنگوی وزارت خارجه گفت: در یک روندی قرار داریم که ادامه گفت‌وگوهای مستقیم و غیرمستقیم تیم‌های مذاکره‌کننده برای موضوع رفع تحریم‌های ظالمانه علیه ایران است.

صاحب‌خبر -

به گزارش بازار، ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در نشست هفتگی امروز (دوشنبه) با خبرنگاران ایام سوگواری اباعبدالله الحسین را تسلیت گفت و اظهار داشت: حسین (ع) مصداق و مظهر و قله همه خوبی‌ها و زیبایی‌ها و شرافتمندی‌هاست. امام حسین (ع) متعلق به یک دین، مذهب و آیین نیست و شخصیتی است برای همه بشریت و انسانیت و داغ شهادت آن بزرگوار داغی بر قلوب همه آزادیخواهان جهان است.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی با اشاره به ۱۷ مرداد ماه روز خبرنگار و تبریک این روز به خبرنگاران تصریح کرد: روز تلخی در تاریخ انقلاب اسلامی بود از این جهت که با کمال تاسف در روز ۱۷ مرداد و ۲۴ سال پیش در بحبوحه تحولات ناگوار داخلی افغانستان و در پی ورود نیروهای طالبان به مزارشریف بر خلاف همه تعهدات قانونی، اخلاقی و انسانی و مقررات بین‌المللی، نمایندگی ایران در مزار شریف مورد حمله قرار گرفت و در این حمله ناجوانمردانه تعدادی از دیپلمات‌های ایران به همراه خبرنگار شهید صارمی در خون خود تپیدند. نام و یادشان را گرامی می‌داریم و به آنها ادای احترام می‌کنیم.

وی در ادامه با گرامی داشت روز ۲۳ مرداد روز مقاومت اسلامی لبنان در جنگ ۳۳ روزه تصریح کرد:‌ روزی است که حزب الله لبنان به جهان عرب عزتی دوباره بخشید و هیمنه رژیم صهیونیستی فروریخت. اهمیت این روز در تحقق یک راهبردی است که حضرت امام (ره) پایه گذاری کردند و در دوران رهبری مقام معظم رهبری امتداد یافت و این‌که مقاومت تنها گزینه حل مسئله فلسطین است.

کنعانی بیان کرد: یاد شهدای مقاومت اسلامی و مردمی لبنان را گرامی می‌داریم و یاد و نام بلندآوازه شهدای مقاومت و مدافع حرم و سردار شهید قاسم سلیمانی و یار دیرین آن شهید همدانی را گرامی می‌داریم.

سخنگوی وزارت خارجه گفت: در یک روندی قرار داریم که ادامه گفت‌وگوهای مستقیم و غیرمستقیم تیم‌های مذاکره‌کننده برای موضوع رفع تحریم‌های ظالمانه علیه ایران است.

گفت‌وگوهای سنگین و حساسی بود. پیشرفت‌های نسبی و قابل توجهی داشتیم و حرکت به سمت جلو است.

ما در مرحله پیشرفت قرار داریم اما اینکه بگوییم به توافق نهایی رسیده‌ایم مشروط بر این است که منافع کشورمان تضمین بشود.

نظر شما