شناسهٔ خبر: 55617452 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد آنلاین قدیمی | لینک خبر

زمان و مکان خاکسپاری هوشنگ ابتهاج اعلام شد + جزییات

پیکر استاد ابتهاج چهارشنبه به ایران منتقل و پنجشنبه از کنار درخت ارغوان واقع در میدان فردوسی تهران تشییع می‌شود.

صاحب‌خبر -
  • تقاضا برای خاکسپاری هوشنگ ابتهاج کنار درخت ارغوان
  • وصیت هوشنگ ابتهاج
  • دلیل مرگ هوشنگ ابتهاج

اقتصاد آنلاین - سولماز محمدی؛ رضاحمیدی، دبیر اسبق جشنواره بین‌المللی شعر فجر گفت: پیکر استاد امیر هوشنگ ابتهاج روز جمعه ۲۸ مرداد با تشییع مردم فرهنگ دوست و ادب پرور ایران اسلامی در باغ محتشم رشت آرام می‌گیرد.

این کارشناس مسائل فرهنگی و ادبی  افزود: پیکر استاد ابتهاج چهارشنبه به ایران منتقل و پنجشنبه از کنار درخت ارغوان واقع در میدان فردوسی تشییع و سپس به رشت انتقال داده شده و جمعه صبح در باغ محتشم این شهر بخاک سپرده می‌شود.

تقاضا برای خاکسپاری هوشنگ ابتهاج کنار درخت ارغوان

حمیدی در ادامه با بیان اینکه هنوز تقاضای خانواده و آرزوی استاد ابتهاج خاکسپاری در کنار درخت ارغوان است، از متولیان فرهنگی و مردم فرهنگ دوست خواست با فراهم آوردن امکان این موضوع روح استاد را شاد و خواسته خانواده را جامه تحقق بپوشانند.

وی افزود: از استاد ابتهاج آثار فراوانی به یادگار مانده که با تاسیس «بنیاد ادبی سایه» می‌توان تمام آثار را در قالب موزه گرد هم آورد و از نابودی آنها در گذر زمان جلوگیری کرد.

وصیت هوشنگ ابتهاج

هوشنگ ابتهاج گفته است: دلم می‌خواهد کنار درخت  ارغوانم دفن شوم. او اواخر عمر به نزدیکانش و دخترش یلدا بارها گفته بود مایل است در ایران و در کنار درخت ارغوان به خاک سپرده شود. 

خانواده ابتهاج نیز گفته اند که سایه متعلق به مردم ایران است و خانواده او دوست دارند پدرشان در وطنش به خاک سپرده شود. ترجیح خانواده سایه این است که اگر در کنار درخت ارغوان دفن نشود، در آلمان به خاک سپرده شود.

گفتنی است چندی پیش مسعود بهنود روزنامه‌نگار و از دوستان نزدیک هوشنگ ابتهاج در نشست کلاب هاوس «پیر پرنیان اندیش» گفت: خانواده ابتهاج برای انتقال پیکر وی به ایران تحت فشار جریان برانداز هستند.

دلیل مرگ هوشنگ ابتهاج

امیرهوشنگ ابتهاج شاعر و پژوهشگر پیشکسوت متخلص به سایه بامداد چهارشنبه (۱۹ مرداد) در سن ۹۴ سالگی در کلن آلمان درگذشت. وی اواخر تیر به دلیل نارسایی کلیوی در بیمارستانی در این شهر بستری و تحت درمان بود.

برچسب‌ها:

نظر شما