شناسهٔ خبر: 55604069 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

با تایید وکیل تسخیری «مطر»؛

ضارب «سلمان رشدی» اعلام بی‌گناهی کرد

ضارب نویسنده مرتد کتاب موهون «آیات شیطانی» نسبت به اتهامات وارده مبنی بر تلاش برای قتل درجه ۲ و ضرب و جرح، اعلام بی‌گناهی کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، «هادی مَطر» که گفته می‌شود روز جمعه در جریان مراسمی، به «سلمان رشدی» نویسنده کتاب موهون «آیات شیطانی» حمله کرده بود، اعلام بی‌گناهی کرد.

«ناتانیل بارون» وکیل تسخیری مطرِ ۲۴ ساله در گفت‌وگو با رویترز این خبر را تأیید کرد و گفت: به نوعی در مراحل ابتدایی هستیم و کاملاً صادقانه بگویم، در چنین پرونده‌هایی به نظرم موضوع حائز اهمیت این است که به یاد داشته باشیم نباید پیش‌داوری کرد بلکه باید همه جوانب را در نظر گرفت. صرفاً نباید تصور کنیم که یک اتفاق به دلیلی که در ذهنمان وجود دارد، رخ داده است.

به گفته بارون، دادرسی بدوی این پرونده روز جمعه هفته جاری برگزار خواهد شد.

رسانه‌های آمریکا درباره آخرین وضعیت سلمان رشدی به نقل از دوستان و نزدیکان او روز یکشنبه گزارش دادند که «از زیر دستگاه تنفس مصنوعی خارج شده و می‌تواند صحبت کند».

دیروز رسانه‌ها اعلام کردند که بر اثر شدت جراحات در ناحیه گردن و گلو، سلمان رشدی قادر به تکلم نخواهد بود. وضعیت او وخیم است و کبد او آسیب شدید دیده و بینایی یکی از چشم‌هایش هم از دست می‌دهد.

سلمان رشدی، نویسنده مرتد کتاب موهن «آیات شیطانی» روز جمعه در نیویورک هدف حمله قرار گرفت و بنا بر گزارش‌ها علی‌رغم حفاظت‌های امنیتی شدید از این نویسنده مرتد، «هادی مَطر»، جوان ۲۴ ساله ساکن نیوجرسی توانست با گذار از حلقه‌های امنیتی به سلمان رشدی نزدیک شود و او را با ضربات چاقو از ناحیه دست، شکم و گردن زخمی کند.

نظر شما