شناسهٔ خبر: 55596375 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

آغاز تمرین نظامی مشترک آمریکا و عربستان در ساحل دریای سرخ

صاحب‌خبر -

شفقنا- رسانه های دولتی عربستان از آغاز تمرین نظامی مشترک و یک ماهه نیروهای مسلح این کشور و نیروی دریایی آمریکا در سواحل دریای سرخ خبر می دهند.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا به نقل از بخش عربی خبرگزاری «آناتولی» ترکیه، خبرگزاری رسمی عربستان سعودی (واس) بعد از ظهر امروز (شنبه) اعلام کرد که تمرین نظامی «خشم شدید 22» میان نیروهای مسلح این کشور و تفنگداران نیروی دریایی آمریکا در منطقه عملیاتی واقع در استان ینبع در ساحل دریای سرخ آغاز شده است.

بنا بر اعلام واس، سرلشکر خلبان «احمد الدبیس»، فرمانده منطقه غربی نیروهای مسلح عربستان و سرلشکر «پل راک»، فرمانده تفنگداران دریایی ستاد فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا (سنت کام) به همراه شماری از افسران ارشد و مقامات نظامی دو کشور در آغاز تمرین نظامی خشم شدید 22 حضور یافتند.

در همین حال، سرهنگ «سعود العقیلی»، فرمانده تمرین نظامی خشم شدید 22 در استان ینبع در غرب عربستان عنوان کرد: این تمرین با هدف مشق و آموزش اجرای طرح های نظامی عملیاتی و لجستیکی دو جانبه و تبادل تجربیات میان دو طرف انجام می شود.

سرهنگ «متیو هاکولا»، فرمانده نیروهای آمریکایی شرکت کننده در تمرین نظامی خشم شدید 22 نیز به نوبه خود توضیح داد که این تمرین، همکاری متمم با نیروهای عربستان را تقویت می کند و سطح سازگاری و آمادگی رزمی نیروهای دو کشور را نیز بالا می برد.

بر اساس گزارش خبرگزاری رسمی عربستان، تمرین نظامی کنونی که به مدت یک ماه به طول می انجامد، شامل فرضیه و آموزش های بسیاری در زمینه عملیات حمل و نقل، تدارکات و تیراندازی با گلوله جنگی میان نیروهای سعودی و آمریکایی می شود.

این در حالی است که واس پیشتر نیز گزارش داده بود که نیروهای پیاده نظام نیروی دریایی عربستان و همتایان آمریکایی آنها، سه شنبه گذشته وارد بندر ینبع شدند تا برای شرکت در تمرین نظامی خشم شدید 22 آماده شوند.

خبر اصلی را در آناتولی ببینید

نظر شما