شناسهٔ خبر: 55590411 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

۹۰ درصد پروژه راه‌آهن اردبیل ـ میانه به پایان رسید

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: ۹۰ درصد پروژه راه‌آهن اردبیل - میانه به پایان رسیده که ۱۰ درصد از این پروژه ملی باقی است که در این زمینه تمهیدات لازم به عمل آمده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، علی نیکزاد نائب رئیس مجلس شورای اسلامی ظهر امروز در جمع خبرنگاران در اردبیل اظهار داشت: تامین اعتبار پروژه راه‌آهن اردبیل - میانه با تلاش‌های به عمل آمده در نظر گرفته شده تا پایان امسال تمامی زیرساخت‌های این پروژه ملی به اتمام می‌رسد که تاکنون به عنوان اولویت اساسی و مهم مطرح است.

وی بیان کرد: 90 درصد پروژه راه‌آهن اردبیل - میانه به پایان رسیده که 10 درصد از این پروژه ملی باقی است که در این زمینه تمهیدات لازم به عمل آمده است.

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: تلاش می‌شود این پروژه ملی با تامین اعتبار کامل تا پایان امسال به پایان می‌رسد و درصدد هستیم تا با برنامه‌ریزی‌های انجام یافته در این زمینه مشکلات و موانع موجود در این زمینه را برطرف کنیم.

نیکزاد تصریح کرد: اقدامات به عمل آمده در راستای تحقق اهداف مورد نظر برای توسعه و عمرانی استان اردبیل جزو اولویت‌های اساسی است که امید می‌رود بتوانیم شاهد تحقق شعار سال باشیم.

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: درصدد هستیم زیرسازی و روسازی پروژه راه‌آهن اردبیل را باید حداکثر تا شهریورماه امسال به اتمام برسد.

نماینده مردم اردبیل ، نیر ، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مطالبه مردم و نمایندگان مجلس برای اجرای این پروژه جزو مطالبات مهم مردم است که در این زمینه به دنبال اتصال راه‌آهن میانه - اردبیل به شهرستان پارس‌آباد هم از اولویت‌های مردم، مسئولان و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی است.

وی اظهار کرد: راه‌آهن میانه - اردبیل به عنوان یکی از سخت‌ترین و در عین حال فنی‌ترین پروژه‌های ریلی در حال اجرای کشور، بخشی از راه آهن میانه- اردبیل- پارس آباد به طول 175 کیلومتر است و با هدف اتصال استان اردبیل به شبکه ریلی کشور و تسهیل عبور و مرور مسافرین، توسعه استان اردبیل، افزایش ایمنی، کاهش مصرف سوخت و حمل مواد اولیه مورد نیاز واحد های تولیدی اردبیل از بنادر جنوبی در حال احداث است.

انتهای پیام/142/ش

نظر شما