شناسهٔ خبر: 55575065 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

سیداسماعیل هاشمی، مدیرکل اموراقتصادی ودارایی :

اجراي مرحله دوم هوشمندسازي يارانه نان

صاحب‌خبر -
اجراي مرحله دوم هوشمندسازي يارانه نان

خبرگزاری آریا- مدیرکل اموراقتصادی ودارایی مازندران اعلام نمود: مرحله دوم هوشمندسازی یارانه نان در آینده نزدیک اجرا میشود.           
به گزارش خبرنگارآریادرساری :سیداسماعیل هاشمی، مدیرکل اموراقتصادی ودارایی طی گفتگو با خبرنگاران در خصوص هوشمندسازی یارانه نان اظهار داشت: بیش از 80 روز از آغاز فاز نخست اجرای این طرح میگذرد و حداکثر یک‌ماه دیگر فاز دوم این طرح اجرایی خواهد شد.          
بر اساس این گزارش هاشمی بیان داشت: این طرح درفاز دوم به‌دنبال متناسب‌سازی سهمیه آرد نانوایان کشور بوده وهدف از این روند،کنار گذاشتن سهمیه آرد یارانه‌ای و حرکت به سمت شناورسازی دسترسی نانوایان به آرد است.
مدیرکل اموراقتصادی ودارایی مازندران در ادامه افزود:در این فاز ضریب 15‌ درصدی جبران هزینه‌های نانوایان تعدیل خواهد شد.            
سیداسماعیل هاشمی در ادامه افزود: در این طرح کاهش هزینه‌‌‌‌‌‌های دولت مطرح‌ بوده و بر این اساس تهیه زیرساخت جهت تحقق اهداف سیاستگذار به وزارت اموراقتصادی و دارایی واگذار شد.          
وی همچنین گفت: سهمیه آرد با مجوز نانوا گره‌ خورده بود و تا سقف مجوز امکان خرید آرد یارانه‌‌‌‌‌‌ای برای نانوایان وجود داشت،در این فاز متناسب‌‌‌‌‌‌سازی سهمیه آرد نانوایان در کشور مدنظر بوده و هدف این است که منطق نه‌‌‌‌‌‌چندان قوی تحت‌عنوان سهمیه آرد یارانه‌‌‌‌‌‌ای کنار گذاشته شود،رویکرد سنتی با مفهوم سهمیه که به آن نقدهای جدی وارد است در فاز دوم طرح،شکسته خواهد شد و  هدف شناورسازی دسترسی نانوایان به آرد میباشد.       
مدیرکل اموراقتصادی ودارایی مازندران تاکید نمود: اولین رکن این طرح ثبات قیمت نان سنتی است، مردم سهمیه نان ندارند و کارت نان نیز یک شایعه رسانه‌‌‌‌‌‌ای است، لذا مردم فقط از طریق کارتخوان جدید خرید نان را انجام‌‌‌‌‌‌ می‌دهند.
 
هاشمی گفت: نانوایی‌‌‌‌‌‌های موجود که اغلب آرد را تبدیل به نان مردم می‌کنند، بدون محدودیت بعد از اجرای طرح، می‌توانند آرد خودشان را دریافت کنند و هیچ نگرانی درخصوص مقدار سهمیه و محدودیت ساعت کار نخواهند داشت.‌
مدیرکل اموراقتصادی ودارایی مازندران در ادامه اظهار داشت: بعد از استقرار کارتخوان‌‌‌‌‌‌های هوشمند در کلیه نانوایی‌‌‌‌‌‌ها، یک داشبورد مدیریتی تراکنش‌‌‌‌‌‌های فروش به‌‌‌‌‌‌صورت یک اپلیکیشن روی موبایل یا تحت‌وب در اختیار هر نانوا قرار می‌گیرد که می‌تواند عملکرد روزانه و حجم تراکنش‌‌‌‌‌‌های فروش خودش را رصد کند و هشدارهای صادره درمورد تراکنش‌‌‌‌‌‌های غیرمتعارف احتمالی را مشاهده کند.‌      
هاشمی در پایان اعلام نمود: دولت مابه‌‌‌‌‌‌التفاوت قیمت آرد را در پایان هر روز متناسب با نان فروخته‌‌‌‌‌‌شده به نانوا پرداخت می‌کند و او می‌تواند بلافاصله در اپلیکیشن مربوطه، آن را مشاهده کند.‌

 

 

 

نظر شما