شناسهٔ خبر: 55567937 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه هفت‌صبح | لینک خبر

ماجراهای عجیب تأخیر ۱۲ ساعته پرواز تهران-نجف

صاحب‌خبر -

در شرایطی که پرواز شرکت هواپیمایی آتا از فرودگاه امام خمینی (ره) به نجف قرار بود شب گذشته ساعت ۲۳ انجام شود با حدود ۱۲ ساعت تأخیر امروز ساعت ۱۱ پرواز داشت که به گفته معاون سازمان هواپیمایی به دلیل کاهش دید خلبان و البته برنامه ریزی نادرست ایرلاین این اتفاق رخ داده و جریمه هایی برای جبران این تأخیر برای آتا در نظر گرفته شده است.

شب گذشته مسافران پرواز ۶۶۵۴ شرکت هواپیمایی آتا قرار بود ساعت ۲۳ به مقصد نجف پرواز کنند، اما این مسافران با بیش از ۱۲ ساعت تأخیر مواجه شده و بسیاری از آن ها کف سالن فرودگاه خوابیدند، در حالی که بر اساس قانون حقوق مسافر، شرکت هواپیمایی در تأخیرهای بالای ۴ ساعت موظف به ارائه خدماتی مانند اسکان و تغذیه گرم و سرد دارند.

حسن خوشخو – معاون هوانوردی و امور بین الملل سازمان هواپیمایی کشوری – در این باره به ایسنا گفت: مسافران پرواز شب گذشته شرکت هواپیمایی آتا با ۱۲ ساعت تأخیر مواجه شده و واقعا اذیت شدند و متأسفانه آتا برنامه ریزی خوبی برای مدیریت این مسئله پیش آمده نکرد. ساعت ۱۱ ظهر امروز این مسافران تهران را به مقصد نجف ترک کردند. در ابتدا شب گذشته پرواز به دلیل کاهش دید افقی خلبان به حدود ۳۰۰ متر با تأخیر مواجه شد، اما این شرکت هواپیمایی برنامه‌ریزی درستی نکرد و سبب شد تا موضوع هدلینگ و ایجاد تغییراتی در کروی و… این تأخیر تا ۱۲ ساعت افزایش پیدا کند.

معاون هوانوردی و امور بین الملل سازمان هواپیمایی کشوری تصریح کرد: مشکلاتی که در حال حاضر داریم به دلیل کمبود ناوگان تشدید شده است، اما باید به این نکته توجه کنیم که اگر شرکت های هواپیمایی بلوغ لازم و مدیریت مناسبی داشته باشند می‌توانند چنین مشکلاتی را بهتر مدیریت کنند چرا که همه جای دنیا تأخیر وجود دارد، اما مسافران بابت آن تأخیر اذیت نمی‌شوند.

خوشخو در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه بر اساس قانون حقوق مسافر چه جریمه‌ای برای شرکت هواپیمایی آتا در نظر گرفته شده است، گفت: آتا طبق قانون باید به همه مسافران ۳۰ درصد جریمه را پرداخت کند و البته این مسئله را هم متقبل شده که بلیت رفت و برگشت به مشهد مقدس به همه مسافران بدهد.

 

توضیحات آتا به تأخیر ۱۲ ساعته پرواز تهران-نجف

در پی تأخیر ۱۲ ساعته پرواز شرکت هواپیمایی آتا در مسیر تهران-نجف مدیر روابط عمومی این ایرلاین به ایسنا، گفت: تأخیر سه ساعته این پرواز را به مسافران اطلاع دادیم، اما بیشتر شدن زمان آن به دلیل کارشکنی مسافران پرواز قبل از آن و پیاده نشدن شان از هواپیما بوده است.

صادق شمسای، درباره علت این تأخیر این گونه توضیح داد که قبل از این پرواز همین هواپیما در مسیر تهران-بغداد به دلیل شرایط جوی نامناسب با تأخیر چند ساعته مواجه شد و این تأخیر را از طریق پیامک به مسافران پرواز بعدی (تهران-نجف) اطلاع رسانی کردیم اما مسافران پرواز نخست در فرودگاه بغداد به نشانه اعتراض به تأخیر پرواز از هواپیما پیاده نشدند و همین مسئله سبب شد تا تأخیر پرواز شب گذشته این هواپیما به مقصد نجف نیز با تأخیر بیشتری مواجه شود. همچنین مسافرانی که از بغداد به تهران آوردیم نیز از هواپیما در فرودگاه امام خمینی (ره) پیاده نشدند.

 

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه اگر شما از این شرایط اطلاع داشتید می دانستید پرواز تهران-نجف با تأخیری بیش از ۴ ساعت مواجه می شود چرا فکری به حال مسافران در زمینه اسکان و تغذیه نکردید؟ گفت: ما نمی توانستیم برای اسکان مسافران فکری کنیم چرا که پاسپورت های آن ها مهر شده بود و طبق قانون اجازه خروج از سالن را نداشتند؛ اما دو بار از مسافران پذیرایی کردیم که شامل یک میان وعده و پذیرایی دیگر شامل وعده غذای گرم بود. همچنین به همه مسافران اعلام کردیم که ۳۰ درصد جریمه تأخیر به آن ها پرداخت خواهد شد و برای همه مسافران بلیت رفت و برگشت رایگان به مشهد مقدس را نیز در نظر گرفتیم.

مدیر روابط عمومی شرکت هواپیمایی آتا در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه چرا در شرایطی که می دانستید پرواز شما تأخیر بیشتری خواهد داشت اجازه ورود مسافران به سالن خروجی را دادید که نتوانند از آن خارج شوند؟ گفت: برای ما فرقی نمی‌کند که بخواهیم به مسافران اطلاع رسانی کنیم، اما زمانی متوجه تأخیر بیشتر شدیم که آن ها وارد سالن شده بودند و پاسپورت های آن ها مهر شده بود.

منبع: ایسنا

برچسب‌ها: