شناسهٔ خبر: 55557971 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

بازی‌های کشور‌های اسلامی

یک طلا و یک نقره، حاصل تلاش کشتی گیران مازندرانی در روز نخست

کشتی گیران مازندرانی در روز نخست رقابتهای کشتی آزاد بازی‌های کشور‌های اسلامی، یک طلا و یک نقره کسب کردند

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مازندران، نمایندگان کشورمان در رقابت‌های پنج وزن نخست کشتی آزاد بازی‌های کشور‌های اسلامی که در شهر قونیه ترکیه در حال برگزاری است، به ۲ مدال طلا، ۱ مدال نقره و ۱ مدال برنز دست یافتند.

در پایان مسابقات پنج وزن نخست، مجتبی گلیج کشتی گیر مازندرانی در وزن ۹۷ کیلوگرم به مدال طلا دست یافت و محمدصادق فیروزپور دیگر کشتی گیر مازندرانی در وزن ۷۴ کیلوگرم صاحب مدال نقره شد.


نتایج کشتی گیران مازندرانی به شرح زیر است:


در وزن ۹۷ کیلوگرم مجتبی گلیج کشتی گیر تنکابنی در دور نخست با نتیجه ۱۰ بر صفر بایسال کوباتوف از قرقیزستان را مغلوب کرد. وی در دور بعد با نتیجه ۱۰ بر صفر رحمان جان ماحمدبکوف از تاجیکستان را از پیش رو برداشت و راهی مرحله نیمه نهایی شد. وی در این مرحله مقابل مامد ابراگیموف از ازبکستان با نتیجه ۱۳ بر ۲ به پیروزی رسید و راهی دیدار فینال شد.
گلیج در دیدار نهایی در حالی که با نتیجه ۲ بر صفر از مصطفی سیسیز از ترکیه پیش بود با توجه به مصدومیت این کشتی گیر، به پیروزی رسید و به مدال طلا دست یافت.

در وزن ۷۴ کیلوگرم محمدصادق فیروزپور کشتی گیر جویباری در دور نخست با نتیجه ۹ بر ۶ فضلی اریلماز از ترکیه را مغلوب کرد. وی در دور بعد با نتیجه ۱۳ بر ۴ ارزو ایساکوف از اردن را شکست داد و راهی مرحله نیمه نهایی شد. وی در این مرحله مقابل نورکجا کایپانوف دارنده مدال نقره جهان و قهرمان آسیا از قزاقستان با نتیجه ۳ بر ۲ به پیروزی رسید و راهی دیدار فینال شد.
فیروزپور در دیدار پایانی با نتیجه ۲ بر ۱ مغلوب توران بایراموف از آذربایجان شد و به مدال نقره رسید.

در وزن ۵۷ کیلوگرم رضا مومنی دیگر کشتی گیر مازندرانی پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم با نتیجه ۶ بر ۴ مغلوب حکمت اله وحیداف از تاجیکستان شد و با توجه به شکست این کشتی گیر در دور بعد مقابل حریف قرقیزستانی، مومنی از دور رقابت‌ها کنار رفت.

رده بندی انفرادی این مسابقات به شرح زیر است:
۵۷ کیلوگرم: ۱- مامینجان عبداله یف (ازبکستان) ۲- آلماز سامانبکوف (قرقیزستان) ۳- راحت کالژان (قزاقستان) و علی عباس رضازادا (آذربایجان) ... ۷- رضا مومنی (ایران)
۶۵ کیلوگرم: ۱- حاجی علی اف (آذربایجان) ۲- زلیمخان آباکاروف (آلبانی) ۳- مرتضی قیاسی (ایران) و ادلان عسکراف (قزاقستان)
۷۴ کیلوگرم: ۱- توران بایراموف (آذربایجان) ۲- محمدصادق فیروزپور (ایران) ۳- اختیار نوروزاف (ازبکستان) و فضلی اریلماز (ترکیه)
۸۶ کیلوگرم: ۱- علیرضا کریمی (ایران) ۲- ابوبکر آباکاروف (آذربایجان) ۳- عثمان گوجن (ترکیه) و نوتیلک کاریپبایف (قرقیزستان)
۹۷ کیلوگرم: ۱- مجتبی گلیج (ایران) ۲- مصطفی سیسیز (ترکیه) ۳- ماگومد ابراگیموف (ازبکستان) و مامد ابراگیموف (قزاقستان)

 

مسابقات پنج وزن دوم از ساعت ۱۳ امروز پنج شنبه برگزار می‌شود و مجید داستان از تهران در وزن ۶۱ کیلوگرم، حسین اباذری از مازندران در وزن ۷۰ کیلوگرم، علی سوادکوهی از مازندران در وزن ۷۹ کیلوگرم، احمد بذری از مازندران در وزن ۹۲ کیلوگرم و سید مهدی هاشمی از مازندران در وزن ۱۲۵ کیلوگرم به مصاف حریفان خود می‌روند.

نظر شما