شناسهٔ خبر: 55555805 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه شرق | لینک خبر

کولاک علیرضا کریمی؛ دیگر نباید ببازی!

روز گذشته در جریان چهارمین روز از بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی بالاخره کشتی‌گیران آزاد ایران به مصاف رقبا رفتند که حاصل تلاش آنها در پنج وزن، دو طلا، یک نقره و یک برنز بود.

صاحب‌خبر -

 روز گذشته در جریان چهارمین روز از بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی بالاخره کشتی‌گیران آزاد ایران به مصاف رقبا رفتند که حاصل تلاش آنها در پنج وزن، دو طلا، یک نقره و یک برنز بود. در رقابت‌های برگزارشده عصر دیروز که حکم تعیین فینالیست‌ها را داشت، محمدصادق فیروزپور در ۷۴، علیرضا کریمی در ۸۶ و مجتبی گلیج در وزن ۹۷ کیلوگرم راهی فینال شدند، مرتضی قیاسی در ۶۵ کیلوگرم به گروه بازنده‌ها رفت و رضا مومنی در وزن ۵۷ کیلوگرم حذف شد. قیاسی ساعتی بعد دستش به مدال برنز این بازی‌ها رسید. او در دور اول مقابل حمزه آلاجا از ترکیه با نتیجه ۶ بر ۲ به برتری رسید، اما در دور دوم برابر حاجی علی‌اف دارنده مدال‌های طلای جهان و نقره و برنز المپیک از آذربایجان با نتیجه ۸ بر ۴ شکست خورد و با توجه به حضور این کشتی‌گیر در دیدار فینال، به دیدار رده‌بندی راه یافت. قیاسی در دیدار رده‌بندی امید جلال‌اف از ازبکستان را شکست داد و برنز را به سینه آویخت. اولین فینالیست روز گذشته کشتی آزاد هم محمدصادق فیروزپور بود که در دور نخست برابر اریلماز از ترکیه ۹ بر ۶ به پیروزی رسید. او در دور بعد نیز مقابل ایساکوف از اردن ۱۳ بر ۴ به برتری رسید و راهی نیمه‌نهایی شد. فیروزپور در این مرحله مقابل نورکجا کایپانوف دارنده مدال نقره جهان و قهرمان آسیا از قزاقستان با نتیجه ۳ بر ۲ به پیروزی رسید و به فینال رسید. او در دیدار پایانی وزن ۷۴ کیلوگرم به مصاف توران بایراموف از آذربایجان رفت و این جدال را با نتیجه ۲ بر یک واگذار و به مدال نقره بسنده کرد.

 کولاک علیرضا کریمی

مهیج‌ترین کشتی‌گیر تیم ملی ایران در بازی‌های روز گذشته، علیرضا کریمی، پرچمدار و عضو باسابقه تیم ملی ایران بود. او در نهایت بدون اینکه کوچک‌ترین امتیازی به رقبایش بدهد، مدال طلا را به سینه آویخت. علیرضا کریمی در دور اول مقابل کاریپبایف از قرقیزستان ۱۰ بر صفر پیروز شد. کریمی در نیمه‌نهایی نیز مقابل حریفی از مراکش ۱۰ بر صفر پیروز شد و به فینال رسید. پرچم‌دار ایران ‌در بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی در دیدار فینال رقابت‌های کشتی آزاد وزن ۸۶ کیلوگرم، در مصاف با ابوبکر آباکاروف آذربایجانی با نتیجه ۹ بر صفر پیروز شد و به مدال طلای این بازی‌ها رسید. به این ترتیب علیرضا کریمی در رقابت‌های کشتی بازی‌های کشورهای اسلامی بدون دادن حتی یک امتیاز به مدال طلا رسید. اندکی بعد هم نوبت به مجتبی گلیچ رسید تا دومین مدال طلای روز نخست را برای کاروان کشتی به ارمغان بیاورد. گلیج در دور نخست برابر بایس کوباتوف از قرقیزستان ۱۰ بر صفر به برتری رسید. در دور بعد نیز ماحمدبکوف از ترکمنستان را ۱۰ بر صفر برد و به نیمه‌نهایی رسید. گلیج در نیمه‌نهایی برابر مامد ابراگیموف از قزاقستان با نتیجه ۱۳ بر ۲ به پیروزی رسید و راهی دیدار فینال شد. او در دیدار پایانی به مصاف مصطفی سیسیز از ترکیه رفت و توانست این حریف را نیز پشت سر گذاشته و به دومین مدال طلای پنج وزن اول کشتی آزاد کاروان کشورمان دست یابد.

روز نقره‌ای زنان در تکواندو

در جریان روز دوم رقابت‌های تکواندوی بازی‌های کشورهای اسلامی، غزل سلطانی و زینب اسماعیلی نمایندگان اوزان ۴۹- و ۶۷- کیلوگرم، بانوان ایران با شکست رقبای خود راهی فینال شدند اما در بخش مردان، محمدصادق دهقانی در وزن ۶۳- کیلوگرم به مدال برنز رسید و دانیال بزرگی در وزن ۶۸- کیلوگرم نیز از دور رقابت‌ها کنار رفت. غزل سلطانی در وزن ۴۹- کیلوگرم، پس از استراحت در دور نخست، برابر خاور از پاکستان ۲ بر صفر به برتری رسید و راهی نیمه‌نهایی شد. او سپس مقابل الاسا از مراکش ۲ بر صفر پیروز شد و به فینال رسید. سلطانی در مسابقه فینال برابر رقیه حیلدیریم ترکیه‌ای در راند اول ۵ بر یک برنده شد. در راند دوم به‌رغم جلو بودن امتیاز به خاطر پنج اخطار بازنده شد تا در راند سوم باز هم به‌رغم جلو بودن امتیاز باز هم پنج اخطاره شود و به مدال نقره بسنده کند. در وزن ۶۷- کیلوگرم، زینب اسماعیلی در دور نخست مقابل اوزدا از ازبکستان ۲ بر یک پیروز شد. او در ادامه برابر حریفانی از ترکیه و قطر به پیروزی رسید و راهی فینال این رقابت‌ها شد. زینب اسماعیلی در فینال با فریدا از کشور آذربایجان مسابقه داد و در راند اول نتیجه را واگذار کرد. او در راند دوم هم نتوانست برابر حریف قدرتمند خود کاری از پیش ببرد تا در نهایت راند دوم را هم واگذار و دومین مدال نقره تکواندو زنان در بازی‌های روز گذشته را به نام خود کند.

 

نظر شما