شناسهٔ خبر: 55555162 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه اطلاعات | لینک خبر

یک کشته و ۶ زخمی در حمله توپخانه ای ترکیه به سوریه

صاحب‌خبر -
سرویس خارجی: منابع خبری سوریه گزارش دادند که در جدیدترین حمله توپخانه ای ارتش ترکیه به چند محله در شهر قامشلی و روستاهای اطراف آن در حومه شمالی استان حسکه در شمال شرقی سوریه، یک شهروند سوری جان باخت و تعدادی زن و کودک هم زخمی شدند.
خبرگزاری دولتی سوریه “سانا”به نقل از منابع محلی گزارش داد که نیروهای ترکیه با شلیک توپ و خمپاره، روستای “سیکرکا” در غرب شهر قامشلی و روستای “تل حمدون” در شمال شرقی آن را هدف قرار دادند. این منابع خاطرنشان کردند: در این حملات همچنین روستای عراده و شهرهای الدرباسیه و عامودا هدف اصابت گلوله های سنگین قرار گرفته و دچار خسارات شدند. واحدهای توپخانه ارتش ترکیه همچنین روستای “السلماسه” در منطقه تل تامر را گلوله باران کردند که این حمله منجر به کشته شدن یک شهروند آواره اهل روستای “السیباطیه” شد که تحت اشغال تروریست های تحت حمایت ترکیه قرار دارد. در چنین شرایطی نیروهای کرد سوریه موسوم به “قسد” با اعلام کشته شدن چهار تن از نیروهایشان در حمله پهپادی ترکیه، تهدید کردند که انتقام آن‌ها را خواهند گرفت .
قسد در بیانیه‌ای اعلام کرد: تعدادی از نیروهای ما در معرض حمله پهپادی وابسته به اشغالگران ترکیه قرار گرفتند که منجر به کشته شدن چهار تن و زخمی شدن سه تن دیگر شد. قسد در این بیانیه تهدید کرد که انتقام قربانیان را خواهد گرفت. مرکز اطلاع‌رسانی نیروهای قسد اعلام کرد: ارتش اشغالگر ترکیه حملات خود را علیه غیرنظامیان افزایش داده و با این کار به دنبال ایجاد ترس و وحشت و بی ثباتی میان کردها است . در این بیانیه جزئیاتی درباره مکان این حمله ذکر نشده است اما رسانه‌های محلی اعلام کردند که این حمله پایگاه نظامی نیروهای قسد در شمال شهر قامشلی در حومه حسکه را هدف قرار داد .
در این بیانیه آمده است: ادامه این عملیات علیه شهرها و ملت و مناطق ما یک اقدام تحریک آمیز است که هدف آن توسعه طلبی و اشغالگری ترکیه و نوعی حمایت روانی از داعش و باندها و مزدوران مورد حمایت ترکیه است. در خبری دیگر منابع محلی حاضر در جنوب سوریه اعلام کردند که یکی از سرکرده‌های ارشد گروه تروریستی داعش، در غرب درعا کشته شد. محمد عبدالله البائع ملقب به «ابو سالم العراقی» سرکرده یکی از گروههای داعش در درعا، با یک کمربند انفجاری خود را کشت. گفته می شود العراقی پس از درگیری با نیروهای امنیتی سوریه که محل اقامت وی را محاصره کرده بودند، خود را منفجر کرد. محل اقامت او در شهرک «عدوان» در غرب درعا قرار داشت. نیروهای سوری هم در اطراف عدوان در حالت آماده‌باش قرار دارند. العراقی ساکن و متولد شهر موصل عراق بود و یکی از سرکرده‌های ارشد داعش در جنوب سوریه به شمار می‌رفت. وی تحت تعقیب نیروهای ارتش سوریه قرار داشت. با وجود آزادسازی شهرهای رقه در سوریه و موصل در عراق و پایان خلافت ادعایی گروهک تکفیری داعش، اما اعضای این گروهک در قالب هسته‌های کوچک چند نفره، هر از گاهی به نظامیان و غیرنظامیان یورش برده و تلفات انسانی و مالی بر جا می‌گذارند.

نظر شما