شناسهٔ خبر: 55554456 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: آفتاب | لینک خبر

۲ طلا، یک نقره و یک برنز آزادکاران ایران

خبرگزاری ایسنا

در پایان رقابت‌های ۵ وزن نخست کشتی آزاد بازی‌های اسلامی در ترکیه، نمایندگان ایران صاحب ۲ طلا، یک نقره و یک برنز شدند.

صاحب‌خبر -
آفتاب‌‌نیوز :

در پایان رقابت‌های ۵ وزن نخست کشتی آزاد بازی‌های کشورهای اسلامی در ترکیه، علیرضا کریمی در وزن ۸۶ کیلوگرم و مجتبی گلیج در وزن ۹۷ کیلوگرم به مدال طلا رسیدند. محمدصادق فیروزپور در وزن ۷۴ کیلوگرم صاحب مدال نقره شد و مرتضی قیاسی در وزن ۶۵ کیلوگرم نیز به مدال برنز رسید.

در وزن ۶۵ کیلوگرم که ۱۰ کشتی‌گیر حضور داشتند، مرتضی قیاسی در دور اول مقابل حمزه آلاجا از ترکیه با نتیجه ۶ بر ۲ به برتری رسید اما در دور دوم برابر حاجی علی اف دارنده مدال های طلای جهان و نقره و برنز المپیک از آذربایجان با نتیجه ۸ بر ۴ شکست خورد و با توجه به حضور این کشتی گیر در دیدار فینال، قیاسی به دیدار رده بندی راه یافت. وی در دیدار رده‌بندی مقابل امید جلال اف از ازبکستان با نتیجه ۴ بر ۲ پیروز شد و به مدال برنز رسید.

در وزن ۷۴ کیلوگرم که ۱۲ کشتی گیر به روی باسکول رفتند، محمدصادق فیروزپور در دور نخست برابر اریلماز از ترکیه ۹ بر ۶ به پیروزی رسید. وی در دور بعد نیز مقابل ایساکوف از اردن ۱۳ بر ۴ به برتری رسید و راهی نیمه نهایی شد. وی در این مرحله مقابل نورکجا کایپانوف دارنده مدال نقره جهان و قهرمان آسیا از قزاقستان با نتیجه ۳ بر ۲ به پیروزی رسید و راهی دیدار فینال شد اما در دیدار پایانی مقابل توران بایراموف از آذربایجان با نتیجه ۲ بر یک شکست خورد و به مدال نقره رسید.

در وزن ۸۶ کیلوگرم که ۸ نفر شرکت کرده‌اند، علیرضا کریمی در دور اول مقابل کاریپبایف از قرقیزستان ۱۰ بر صفر پیروز شد. کریمی در نیمه نهایی نیز مقابل حریفی از مراکش ۱۰ بر صفر پیروز شد و به فینال رسید. وی در دیدار پایانی به مصاف ابوبکر آباکاروف از آذربایجان رفت و در حالیکه با نتیجه ۹ بر صفر پیش بود، حریفش به دلیل مصدومیت حاضر به ادامه مبارزه نشد و کریمی با این پیروزی به مدال طلا رسید.

در وزن ۹۷ کیلوگرم که ۱۰ نفر حضور دارند، مجتبی گلیج در دور نخست برابر بایس کوباتوف از قرقیزستان ۱۰ بر صفر به برتری رسید. وی در دور بعد نیز ماحمدبکوف از ترکمنستان را ۱۰ بر صفر برد و به نیمه نهایی رسید. گلیج در نیمه نهایی برابر مامد ابراگیموف از قزاقستان با نتیجه ۱۳ بر ۲ به پیروزی رسید و راهی دیدار فینال شد. گلیج در این دیدار به مصاف مصطفی سیسیز از ترکیه رفت و در حالی که با نتیجه ۲ بر صفر پیش بود، با توجه به مصدومیت و انصراف کشتی گیر ترک از ادامه مبارزه، به پیروزی رسید و به مدال طلا دست یافت.

رضا مومنی دیگر نماینده ایران در ۵ وزن نخست بود که از دور رقابت ها کنار رفت.

مسابقات پنج وزن دوم از ساعت ۱۳ فردا (پنج شنبه) برگزار می شود و مجید داستان در وزن ۶۱ کیلوگرم، حسین اباذری در وزن ۷۰ کیلوگرم، علی سوادکوهی در وزن ۷۹ کیلوگرم، احمد بذری در وزن ۹۲ کیلوگرم و سید مهدی هاشمی در وزن ۱۲۵ کیلوگرم به مصاف حریفان خود می روند.

نظر شما