شناسهٔ خبر: 55554213 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه شرق | لینک خبر

مدیرعامل هلال احمر تهران خبر داد

نجات ۱۲ نفر با بالگرد در مناطق سیل‌‌زده فیروزکوه

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان تهران از حضور تیم‌های جست و جو و نجات ۱۲ نفر در مناطق سیل زده فیروزکوه خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه شرق، شاهین فتحی با اشاره به اعلام گزارش وقوع سیلاب در منطقه تنگه واشی و روستای کمند شهرستان فیروزکوه درباره آخرین وضعیت این مناطق گفت: تقریبا حوالی ساعت ١۶:٣۵ امروز به سازمان هلال احمر اطلاع داده شد که در شهرستان فیروزکوه در مناطق تنگه واشی و روستای کمند و پایین دست آن آبگرفتگی و سیلاب رخ داده است. رییس شعبه به همراه تیم‌های عملیاتی و ارزیاب در محل حضور پیدا کردند. خود ما نیز در حال حاضر در منطقه هستیم.

 

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان تهران اظهار کرد: خوشبختانه تا به حال گزارش خاصی از خسارت اعلام نشده است اما با توجه به اینکه در منطقه ساواشی عزیزانی حضور داشتند و دچار مشکل شدند، آنها در ارتفاعات بودند و قرار شد یک فروند بالگرد در منطقه پرواز کند که آنان را به منطقه امن منتقل کند.

 

براساس گزارش اعلام شده در خصوص محصور شدن ۱۲ نفر در منطقه سیل زده و مسدود بودن محورهای روستایی، تیم امداد هوایی این جمعیت با پرواز بالگرد هلال احمر برای نجات جان آنها اعزام شد.

 

وی گفت: همچنین جان یک مصدوم نیز در بخش دیگری از روستاهای سیل زده نجات داده شد و به مرکز درمانی منتقل شد.

 

فتحی افزود: در حال حاضر تیم‌های جست‌وجو و نجات به همراه تیم‌های سگ‌های زنده یاب در حال عملیات در مناطق سیل زده هستند.

 

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان تهران افزود: سایر تیم‌های ارزیاب و عملیاتی نیز در منطقه حضور دارند. فرماندار شهرستان و تیم‌های خدماتی شهرستان نیز در آماده‌باش بوده و در منطقه حضور دارند. امیدواریم سیلاب اخیر به پایین دست فیروزکوه آسیبی وارد نکند. البته از طریق فرمانداری اطلاع رسانی لازم به پایین دست صورت گرفته است.

نظر شما