شناسهٔ خبر: 55553492 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه کیهان | لینک خبر

وزیر اقتصاد:

روند اقتصادی کشور رو به بهبود است

صاحب‌خبر -
 
 
 
وزیر اقتصاد با اشاره به کاهش تورم تیرماه نسبت به خردادماه و افزایش صادرات گفت: همه اینها مصادیقی است که نشان می‌دهد روند اقتصادی رو به بهبود است.
به گزارش فارس، سید احسان خاندوزی در حاشیه نشست هیئت دولت گفت: با توجه به اینکه در ایام سالگرد شروع به کار دولت سیزدهم هستیم، این فرصت را برای کارشناسان و منتقدان مغتنم می‌شماریم و از صاحب‌نظران دعوت می‌کنیم با اعداد و مستندات نظرات خود را اعلام کنند.
سخنگوی اقتصادی دولت افزود: تورم تیرماه کاهش قابل ملاحظه‌ای نسبت به خردادماه داشت و امیدواریم در مردادماه نیز این کاهش را شاهد باشیم. اعداد رسمی حکایت از این دارند که مسیرهای بلندمدت اقتصاد تحت کنترل است.
وزیر اقتصاد گفت: ۱۶ درصد افزایش واردات و ۲۲ درصد افزایش صادرات داشتیم؛ همه اینها مصادیقی است که نشان می‌دهد روند اقتصادی رو به بهبود است.
خاندوزی ادامه داد: علی‌رغم فضا‌سازی‌هایی که در رسانه‌های عمومی صورت گرفته، تلاش جدی شد تا رسوب کالا در بنادر کاهش یابد.
به گفته وی یک میلیون تن کالا از بنادر ترخیص شد و بخش کوچکی از آن باقی مانده است.
وزیر اقتصاد در ادامه افزود: انتشار داده‌های غلط اقتصادی فایده‌ای جز ناامیدکردن افکار عمومی ندارد.
وزیر اقتصاد با اشاره به تحت کنترل بودم تورم گفت: مسیر اقتصاد و تورم تحت کنترل است و سعی می‌کنیم روند کاهشی را ادامه بدهیم.
خاندوزی گفت: در 4 ماه اخیر افزایش۴۰ درصدی در آمد ناشی از ترانزیت را داشتیم.
وزیر اقتصاد با توجه به فضا‌سازی در رسانه‌ها در مورد رسوب کالاها در بنادر گفت: تلاش جدی صورت گرفت رسوب کاهش پیدا کند و بیش یک‌میلیون تن از کالاها از بنادر ترخیص شد.
خاندوزی همچنین در گفت‌وگو با تسنیم، درباره سرانجام کالابرگ الکترونیکی در راستای مردمی‌‌سازی یارانه‌ها اظهار داشت: قرار است اوایل شهریورماه گزارش اینکه چقدر بسترهای فنی این اقدام برای اجرا در سراسر کشور آماده شده است توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و دستگاه‌های متولی به ستاد هماهنگی اقتصادی دولت ارائه شود.
وی افزود: پس از آن تصمیم‌گیری خواهد شد که آیا اجرای آن از شهریورماه و یا مهرماه و یا چه‌زمانی آغاز شود، اما تا زمان دقیق تعیین نشده باشد، نمی‌توان در این ‌باره اظهارنظر و اطلاع‌رسانی داشت.
دولت برای حمایت از اقشار ضعیف، جلوگیری از رانت و هم‌چنین عادلانه‌‌سازی یارانه‌ها اعلام کرد که شیوه پرداخت یارانه و اختصاص ارز 4200 تومانی را تغییر می‌دهد و مقرر کرد یارانه به‌جای واردکننده، به انتهای زنجیره یعنی مردم داده شود. براین اساس از نیمه اردیبهشت‌ماه امسال مبالغ 300،200 و 400 هزار تومانی را به‌عنوان یارانه نقدی متناسب با دهک‌بندی‌ها به‌صورت ماهانه به مردم پرداخت کرد. مسئولان دولتی اعلام کرده‌اند که قرار است اعتباری را در قالب کالابرگ الکترونیکی در اختیار مردم قرار دهند اما به‌گفته دولت، تا زمانی که زیرساخت این اقدام فراهم شود پرداخت یارانه نقدی ادامه خواهد داشت.

برچسب‌ها:

نظر شما