شناسهٔ خبر: 55539999 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: موج | لینک خبر

احتمال وقوع گرد و غبار و کاهش کیفیت هوا در هرمزگان

موج نیوز

اداره کل هواشناسی هرمزگان اعلام کرد؛ با توجه به تشدید بادهای ۱۲۰ روزه در جنوب شرق کشور، در شرق و شمال استان و برخی نواحی مرکزی، افزایش سرعت وزش باد شمال شرقی با احتمال بروز گرد وغبار و کاهش کیفیت هوا دور از انتظار نخواهد بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، بنابراعلام اداره کل هواشناسی استان هرمزگان، طی روز جاری در  سطح هرمزگان، ناپایداری وضعیت جوی و دریایی مورد انتظار است.

براساس تحلیل نقشه های هواشناسی هرمزگان، در مناطق دریایی، مه رقیق و در جزایر غربی استان، رگبار  موقتی باران و رعد وبرق دور از انتظار نخواهد بود و در ساعات بعدازظهر با رشد ابرهای همرفتی در ارتفاعات و برخی نقاط غربی استان، رگبار باران و رعد وبرق و افزایش لحظه ای سرعت باد پیش بینی می شود.

براساس اعلام اداره کل هواشناسی استان هرمزگان، با توجه به تشدید بادهای ۱۲۰ روزه در جنوب شرق کشور، در شرق و شمال استان و برخی نواحی مرکزی، افزایش سرعت وزش باد شمال شرقی با احتمال بروز گرد وغبار و کاهش کیفیت هوا دور از انتظار نخواهد بود.

باتوجه به صدور هشدار هواشناسی هرمزگان، در مناطق دریایی نیز در ساعات صبح تا ظهر، وزش باد نسبتا شدید جنوب شرقی، سبب مواج شدن دریا خواهد شد، در ساعات بعد ازظهر با توجه به ابرناکی در غرب استان، احتمال افزایش لحظه ای سرعت وزش باد در جزایر غربی نیز دور از انتظار نخواهد بود و توصیه می شود شناورهای سبک  از تردد دریایی خودداری کنند.

گفتنی است به لحاظ دمایی، ضمن ماندگاری گرمای هوا در غالب نقاط، در مناطق شرقی استان، افزایش نسبی دما مورد انتظار است.

نظر شما