شناسهٔ خبر: 55539341 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

کوبا پس از 5 روز موفق به مهار بدترین آتش سوزی تاریخ خود شد

صاحب‌خبر -
کوبا  پس از 5 روز موفق به مهار بدترین آتش سوزی تاریخ خود شد
خبرگزاری آریا- آتش‌نشانان روز سه‌شنبه سرانجام موفق شدند آنچه را که مقامات آن را بدترین آتش‌سوزی در تاریخ کوبا توصیف کرده‌اند، پس از بیش از پنج روز کنترل کنند، پس از گذشت بیش از پنج روز، 40 درصد از تأسیسات اصلی ذخیره‌سازی سوخت جزیره کارائیب را تخریب کرد و باعث خاموشی گسترده شد.

به گزارش سرویس بین‌الملل آریا به نقل از رویترز؛شاهدان رویترز گزارش دادند که شعله های آتشی که از روز جمعه بخشی از چهار تانک را در بندر ماتانزاس فرا گرفته بود، فروکش کرده است، دود غلیظ سیاهی که از منطقه برمی خیزد کاهش یافته و شروع به خاکستری شدن کرده است.

ماتانزاس بزرگترین بندر کوبا است که برای دریافت نفت خام و سوخت تجهیز شده است. این جزیره عمدتاً به نفت خام سنگین و همچنین محموله های نفت کوره و دیزل ذخیره شده در ماتانزاس برای تولید برق متکی است.

صاعقه عصر جمعه با یک تانکر سوخت برخورد کرد. آتش تا روز یکشنبه به مخزن دوم سرایت کرد و روز دوشنبه منطقه چهار مخزن را با انفجارهای مهیبی فرا گرفت، علی رغم تلاش آتش نشانان محلی با حمایت بیش از 100 پرسنل از مکزیک و ونزوئلا.

مقامات مشخص نکردند که در آتش‌سوزی که چهار مخزن را نابود کرد، چه مقدار سوخت تلف شده است. مقامات اعلام کردند که نفت خلیج ماتانزاس را آلوده نکرده است. اما از ساکنان مناطق دیگر، از جمله هاوانا، خواستند تا ماسک بپوشند و از قرار گرفتن در معرض باران اسیدی ناشی از دودهای عظیم آتش پرهیز کنند.

نظر شما