شناسهٔ خبر: 55537237 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه اطلاعات | لینک خبر

کوتاه از سراسر جهان

صاحب‌خبر -
 

«کمال قلیچدار اوغلو» رقیب اردوغان در انتخابات ترکیه شد
فارس: فراکسیون پارلمانی حزب جمهوری خواه خلق ترکیه اعلام کرد «کمال قلیچدار اوغلو» رقیب «رجب طیب اردوغان» در انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور خواهد بود.به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «انگین آلتای» معاون فراکسیون پارلمانی حزب جمهوری خواه خلق گفت: من نمی‌توانم در مورد نامزد نهایی مخالفان صحبت کنم، اما اعلام می‌کنم که کاندیدای حزب ما کمال قلیچدار اوغلو، رئیس حزب جمهوری‌خواه خلق خواهد بود. آلتای همچنین از اردوغان خواست انتخابات زودهنگام برگزار کند. این در حالی است که ائتلاف شش حزبی مخالفان علی‌رغم درخواست صریح رئیس جمهوری ترکیه برای اعلام نامزد مشترک‌شان، از معرفی گزینه نهایی خود برای رقابت با اردوغان خودداری کرده و دلیل آن را ترس از هدف قرارگرفتن یا دستگیری نامزد مشترک ائتلاف اپوزیسیون اعلام کرده اند.
پیروزی نامزدهای مورد تائید ترامپ در انتخابات درون حزبی جمهوریخواهان
ایرنا: نتایج انتخابات درون حزبی جمهوریخواهان برای انتخابات های سال ۲۰۲۲ در برخی از ایالت‌های آمریکا نشان می دهد که نامزدهای مورد حمایت رئیس‌جمهوری پیشین توانستند بر دیگر رقبای همحزبی خود پیروز شده و به رقابت‌های این انتخابات‌ها راه یابند. خبرگزاری رویترز گزارش داد که نتایج انتخابات درون حزبی جمهوریخواهان در ایالات میشیگان، آریزونا و کانزاس نشان می دهد که رای‌دهندگان، نامزدهای مورد حمایت دونالد ترامپ را که از ادعای وی در مورد تقلب در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ نیز حمایت کرده بودند، برگزیدند.
درخواست همسر رئیس جمهوری ایرلند درباره جنگ اوکراین جنجالی شد
ایسنا: درخواست همسر رئیس جمهوری ایرلند که از اوکراین و روسیه خواسته بود از طریق مذاکره به جنگ خاتمه دهند، جنجال برانگیز شد. برخی از سیاستمداران این کشور از درخواست خانم «سابینا هیگینز» همسر رئیس جمهوری انتقاد کردند زیرا به باور آن‌ها، ایرلند با این درخواست به جای آنکه روسیه را به عنوان کشوری که حمله را در ماه فوریه آغاز کرده، مقصر بداند، اوکراین و روسیه را همتراز دانسته است. همسر رئیس‌جمهوری ایرلند گفت: تا زمانی که جهان، ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهوری روسیه و ولودیمیر زلنسکی رئیس‌جمهوری اوکراین را به توافق برای آتش‌بس و مذاکره ترغیب نکند، این جنگ طولانی و افتضاح ادامه خواهد داشت.
انتخاب نخست‌وزیر انگلیس به دلایل امنیتی به تعویق افتاد
ایرنا: انتخابات داخلی حزب محافظه کار انگلیس که تکلیف نخست‌وزیر آینده این کشور را مشخص می‌کند، به علت نگرانی‌های امنیتی ناشی از حملات سایبری احتمالی به تعویق افتاد. روزنامه دیلی‌تلگراف فاش کرد که پس از هشدار «ستاد ارتباطات دولت انگلیس» به عنوان یک سازمان امنیتی و اطلاعاتی در مورد اینکه هکرها می‌توانند نتیجه انتخابات را تغییر دهند، رای‌گیری برای انتخاب نخست وزیر جدید انگلیس به تعویق افتاد. بر اساس اعلام حزب محافظه کار انگلیس، اعضای حزب باید برای انتخاب بین «لیز تراس» و «ریشی سوناک» بسته‌های رای خود را این هفته دریافت می‌کردند اما پس از مشورت با مرکز ملی امنیت سایبری انگلیس که بخش شنود ستاد ارتباطات دولت است، حزب محافظه کار تصمیم گرفت برای تقویت امنیت در فرایند رای گیری، تغییراتی را ایجاد کند.

نظر شما