شناسهٔ خبر: 55536655 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه اطلاعات | لینک خبر

کوتاه از سراسر جهان

صاحب‌خبر -
 

شاهدخت اماراتی: چرا هولوکاست ظلم خوانده می شود اما کشتار فلسطینی‌ها دفاع از خود؟
فارس: «هند بنت فیصل القاسمی» شاهدخت اماراتی از نحوه برخورد با مسأله فلسطین و حمله اخیر رژیم صهیونیستی به نوار غزه در مقایسه با نحوه برخورد با حادثه ادعایی «هولوکاست» انتقاد کرد و در توییتر نوشت: رسانه‌هایی که همه می‌دانید چه کسانی آنها را کنترل می‌کنند از شما می‌خواهند کوچکترین همدردی با کودکان کشته شده در جنگ اخیر غزه نداشته باشید با این ادعا که پدران تروریستشان از این کودکان به عنوان سپر انسانی استفاده کرده‌اند اما هیچ کس این را باور نمی‌کند. این شاهدخت اماراتی با بیان اینکه آمریکا جنایات اسرائیل را دفاع از خود توصیف می‌کند، افزود: گفته می شود بیش از شش میلیون یهودی در جنگ جهانی دوم کشته شدند اما آیا می‌دانید در ۲۵ سال گذشته ۱۲ میلیون و ۵۰۰ هزار مسلمان کشته شده‌اند؟

احتمال گفتگوی تلفنی اسد و اردوغان به درخواست پوتین
فارس: خبرگزاری اسپوتنیک به نقل از رسانه‌های ترکیه‌ای گزارش داد که «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهوری ترکیه و «بشار اسد» رئیس جمهوری سوریه احتمالا به زودی با یکدیگر به صورت تلفنی گفت‌وگو کنند. به نوشته منابع ترکیه ای، این پیشنهاد توسط ولادیمیر پوتین در دیدار اخیر با اردوغان در سوچی مطرح شد. اگر این اتفاق روی دهد، اولین تماس تلفنی میان اردوغان و اسد از زمان آغاز بحران سوریه در سال ۲۰۱۱ است. این خبر درحالی منتشر می‌شود که ارتش ترکیه در تدارک اقدام نظامی در مناطق شمال و شمال شرق سوریه است.

یورش «اف‌بی‌آی» به اقامتگاه ترامپ
ایسنا: دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری سابق آمریکا اعلام کرد که ماموران «اف‌بی‌آی» به اقامتگاه او در مارالاگو در ایالت فلوریدا یورش برده و اقدام به تفتیش و محاصره این اقامتگاه کردند. ترامپ در بیانیه‌ای در شبکه اجتماعی متعلق به خودش، گفت: این روزها برای مردم ما روزهایی تاریک و دشوار است زیرا خانه زیبای من در فلوریدا، در حال حاضر تحت محاصره و یورش و اشغال توسط «اف‌بی‌آی» است. ترامپ افزود: این رفتار نادرست، حمله دموکرات‌های چپ افراطی است که عاجزانه تلاش می‌کنند من را برای انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ متوقف کنند. ترامپ گفت بازرسان «اف‌بی‌آی» گاوصندوق شخصی وی را شکستند و آنچه در آن بود را مصادره کردند.

حمله داعش به کشور مالی ۲۱ کشته و ۹ مفقودی برجا گذاشت
ابنا: عناصر وابسته به داعش به منطقه «تیسیت» در کشور مالی واقع در مرز بورکینافاسو و نیجر حمله کردند که در پی آن، ۱۷ سرباز و چهار غیرنظامی کشته و ۹ نفر نیز مفقود شدند. ارتش مالی گفته که در این درگیری هفت تن از عناصر داعش نیز کشته شدند و خسارت‌هایی به منازل و اموال مردم در منطقه تیسیت وارد آمد. تیسیت منطقه وسیعی در نزدیکی مرز بورکینافاسو و نیجر است که دارای معادن طلای بسیاری است که از کنترل دولت مرکزی خارج شده است. چند ماه قبل نیز ۴۰ غیرنظامی به دست عناصر داعش در منطقه تیسیت کشته شدند.

گوردون براون: مردم انگلیس امسال با سرما و گرسنگی روبرو می شوند
فارس: «گوردون براون» نخست‌وزیر پیشین انگلیس درباره عواقب جنگ اوکراین برای مردم کشورش هشدار داد و گفت اگر دولت کشورش دست به اقدام نزند، مردم امسال با سرما و گرسنگی دست و پنجه نرم خواهند کرد. براون در مصاحبه با شبکه «اسکای نیوز» ضمن هشدار درباره رسیدن فقر در انگلیس به سطحی تاریخی گفت: شکی نیست اگر اکنون دست به اقدام نزنیم، ماه اکتبر (مهر) مردم بدون غذا و در گرسنگی و سرما خواهند بود. نخست‌وزیر پیشین انگلیس افزود: معتقدم زمان آن رسیده که دولت کاری انجام دهد و خلاء در مرکز قدرت واقعاً باید پایان یابد. این سیاست‌مدار سابق انگلیسی افزود، در حال حاضر در شهر زادگاه خودم شاهد سطحی از فقرهستم که هرگز گمان نمی‌کردم دوباره تکرار شود.

نظر شما