شناسهٔ خبر: 55536471 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه کیهان | لینک خبر

کیهان و خوانندگان

صاحب‌خبر -

 

33110065 ساعت 3 تا 6 بعدازظهر
سامانه پیام کوتاه 30002323
* با توجه به تأثیر شگرف اقامه عزاداری برای سید و سالار شهیدان در طول تاریخ، امروز دشمنان اسلام با همکاری آلودگان به چرب و شیرین زندگی برای تحریف عاشورا هم‌قسم شده‌اند تا عزاداری محرم را به مناسکی بی‌هدف و بی‌هویت تبدیل نمایند. لازم است هم‌خطیبان، هم مداحان و هم مردم مراقبت بیشتری نمایند و به تبیین دقیق وقایع عاشورا بپردازند که به قول امام راحل(ره) ما هر چه داریم از محرم و صفر است.
ناصح
* برای اینکه در صف حسینیان زمان باشیم باید با صبر، استقامت و ایستادگی در برابر شمر و یزیدیان زمان به وظیفه حسینی خود عمل کنیم. والا صرف شعار هیچ کاری پیش نمی‌رود.
نعیمی
* خداوند به آقای رئیسی ریاست محترم جمهوری و همکارانش توفیق خدمت بیشتری بدهد. این سید مظلوم و شریف‌، الحق و الانصاف پای کار است و هدفی جز رفاه و آسایش مردم کشور ندارد.
0084---0911
* فقط با تسلط جبهه مقاومت بر تنگه‌های راهبردی است که جامعه جهانی روی آرامش را به خود خواهد دید. دشمنان بشریت را باید محدود کرد و از شرارت آنها کاست تا بتوان امنیت جهانی را برقرار ساخت.
7744---0935
* کشورهای حاشیه جنوبی خلیج‌فارس بعد از خروج خفت‌بار آمریکا از افغانستان به تدریج متوجه شده‌اند که فقط همسایگان‌، ماندنی هستند و بیگانگان در حال ترک منطقه و بهتر بگوییم فرار از منطقه می‌باشند. به وجود آمدن چنین رویکردی در کشورهای عربی منطقه، وزارت خارجه کشورمان به سیاست دیپلماسی ارتباط با همسایگان سرعت و شتاب زیادی داده است.
علوی
* از مردم عزیز کشورمان می‌خواهم مراقب باشند و شایعه‌پراکنانی را که به راحتی آب خوردن در فضای مجازی به تولید دروغ، شایعه، ایجاد بدبینی نسبت به مسئولین و... مشغول‌اند منزوی و مایوس کنند. هر اقدام مثبتی که به نفع مردم و کشور است عده‌ای مواجب‌بگیر با دروغ پراکنی تلاش می‌کنند مانع تداوم آن کار مثبت ‌شوند.
عباسی‌فر
* خداوند کاری کرد که دولت روسیه با تعطیل کردن آژانس یهود در کشورش یک ضربه کاری به رژیم صهیونیستی وارد آورد. نخست‌وزیر جدید اسرائیل که مستاصل و درمانده شده قصد داشت شتابزده هیئتی را برای متقاعد کردن کرملین به مسکو بفرستد ولی روس‌ها نپذیرفتند.
شریفی
* امیدوارم مردم فهیم عراق به دور از جناح‌بازی حافظ میراث گرانبهای خون شهدای گرانقدر خود باشند. دشمنان به ویژه روباه پیر از گذشته با اختلاف‌افکنی به اهداف خود رسیده‌اند. مبادا با غفلت، خودخواهی و بدون توجه به دلسوزی‌ خیرخواهان و در راس آنان‌، مرجعیت رفتاری نمایند که دوباره کسانی بدتر از صدام بر آنان تسلط یابند. نعمت استقلال خود را شاکر باشند و با کنار گذاشتن اختلاف که عمدتاً ازهوای نفس است، کشور و ملت خود را از این بحران نجات دهند.
محمد ابراهیم
* یکی از نمایندگان بدسابقه مجلس ششم در گفت‌وگو با روزنامه زنجیره‌ای آرمان گفته، تنها راه عبور از مشکلات اصلاحات است! گویا ایشان طی 8 سال قبل که دولت اصلاح‌طلبان کشور را به ویرانه تبدیل کرد‌، در کره زمین نبوده‌اند!
مظفری
* از وزیر راه و شهر‌سازی درخواست می‌شود با رئیس ‌قطار‌ی که در واکنش به تذکر یک بانوی فرهنگی متعهد برای مراعات شرعی و قانونی خانم‌ها به ایشان اهانت کرده و با وقاحت بیان کرده ما با بی‌حجابی‌ مشکلی نداریم برخورد جدی داشته باشد.
جعفری
* رئیس‌اتاق بازرگانی می‌گوید بازار عراق از دست ایران خارج خواهد شد. چرا؟ آیا این نشان‌دهنده کم‌کاری همین اطاق بازرگانی و تجار نیست؟
امامی
* ظاهراً تاریخ مصرف یکی از مهره‌های آمریکا به نام الظواهری سرکرده القاعده در افغانستان پایان یافته و با پهپاد کشته شد. ولی این برای چندمین بار است که خبر کشته شدن وی داده می‌شود!
قهاری
* علی‌رغم تأکید اسلام و آموزه‌های دینی برمصرف درست، به‌اندازه و عدم اسراف متأسفانه مصرف ما در آب، برق، گاز، نان و... بیش از ۴۰-۳۰ درصد از میانگین مصرف کشورهای جهان بالاتر است. وظیفه نخبگان، خطبا و مطبوعات و... است که مردم را به درست مصرف کردن ترغیب نمایند.
قربانی
* اصغر فرهادی در حالی که رژیم صهیونیستی هر بار ادعای حمله به ایران را مطرح می‌کند، ترجیح می‌دهد از پشت خنجرش را بر قلب مردم فرو کند و اجازه اکران فیلمش را در سرزمین‌های اشغالی (اورشلیم) صادر کند! وی به دنبال تکرار تجربه‌های قبلی خود از اکران فیلم‌هایش در فلسطین اشغالی همچون «جدایی نادر از سیمین» و «فروشنده» است.
گالشی
* در اخبار اعلام شد طالبان 1800 زندانی داعشی را آزاد کرده است. آزاد شدن این تروریست‌ها ناامنی‌ها را بیشتر می‌کند و موجب نگرانی خواهد شد.
محسنی
* در چند روز اخیر به دفعات مکرر برق منطقه ما در یعنی منطقه 7 شهرداری تهران قطع شده اعلام کردند علت آن اتصالی کابلی بوده است. ولی مشکل تکرار این قطعی در این نقطه خاص است.
حقیقی
* یکی از مسئولین شعبه‌ای که برای دریافت وام فرزندآوری مراجعه نموده بودم گفتند تنها برای 200 شعبه و هر شعبه 3 نفر وام می‌دهند. به این ترتیب تکلیف بقیه افرادی که برای وام فرزندآوری ثبت‌نام کرده‌اند چه می‌شود؟
شهبازی- تهران
* مترو یک وسیله حمل‌ونقل عمومی است و بسیاری از مردم از آن استفاده می‌کنند. با وجودی که دوباره کرونا اوج گرفته و بسیاری از شهرها به وضعیت قرمز برگشته‌اند چرا بسیاری از افراد از زدن ماسک خودداری می‌کنند؟
طبایی
* برای وام ودیعه مسکن ثبت‌نام کرده‌ام با گذشت 8 ماه هیچ خبری از پرداخت آن نیست. چرا؟
پورمقدسی
* با این که مدارک خود را برای واریز سود سهام عدالت داده‌ام ولی خبری از واریز آن نیست. چرا؟
یک شهروند
* قرار شد دولت و مجلس ترتیبی اتخاذ کنند تا کسانی که سهام عدالت ندارند از این سهام برخوردار شوند‌، ولی هیچ خبری نشد. چرا؟
دانیال
* علی‌رغم اعلام برخورد با کسانی که در پارک‌های عمومی به سگ‌گردانی مشغولند، متاسفانه این روزها این مسئله به یک روش عادی تبدیل شده و خبری از برخورد با متخلفین نیست. شب دوشنبه ساعت 22 وقتی مواردی را از پارک سهند در منطقه 14 به پلیس 110 اطلاع دادم فقط گفتند به مراکز پلیس محل اعلام می‌شود... شهرداری‌ها و کلانتری‌ها با همکاری یکدیگر مانع آلودگی پارک‌ها شوند. این پارک‌ها هم در کنار یکی از نواحی شهرداری منطقه 14 و کلانتری سلیمانیه قرار دارد!
موحدی
* شهرداری برای ریشه‌کنی موش‌ها در تهران به‌ویژه نواحی جنوب که باعث آزار شهروندان و بیماری می‌شود تدبیری بیندیشد.
کمالوندی
* از مسئولین امر که اقدام به حذف عوارضی تهران- پرند کردند تقدیر و تشکر می‌کنم.
شموسیان
* با اینکه هشدار داده بودند سیل خواهد آمد ولی مشاهده شد که عده‌ای شهروند تهرانی بعدازظهر روزی که سیل آمده بود با ماشین‌های خود به لواسان رفته بودند. متاسفانه تا زور و اجبار بالای سر بعضی‌ها نباشد اصول ایمنی را رعایت نمی‌کنند.
بانکی

نظر شما