شناسهٔ خبر: 55535893 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: عصر ایران | لینک خبر

بایدن لایحه پیوستن فنلاند و سوئد به ناتو را امضا کرد

سنای آمریکا هفته گذشته لایحه عضویت فنلاند و سوئد در ناتو را تصویب کرد و با این کار به بایدن اجازه داد تا تاییدیه آمریکا برای عضویت این دو کشور در ائتلاف ناتو را به طور رسمی اعلام کند.

صاحب‌خبر -
جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا روز سه‌شنبه به وقت محلی لایحه مصوب سنا را امضا کرد که بر اساس آن عضویت فنلاند و سوئد به ناتو از سوی ایالات متحده آمریکا تایید نهایی می شود.
 
به گزارش ایرنا؛ بایدن پیش از امضای این لایحه گفت: به عقیده من، این لحظه بسیار مهم  برای ناتو و  همچنین برای امنیت و ثبات بیشتر نه تنها اروپا و آمریکا، بلکه برای جهان است.
 
سنای آمریکا هفته گذشته لایحه عضویت  فنلاند و سوئد در ناتو را تصویب کرد و با این کار به بایدن اجازه داد تا تاییدیه آمریکا برای عضویت این دو کشور در ائتلاف ناتو را به طور رسمی اعلام کند.
 
ترکیه، اسپانیا، یونان، پرتغال، مجارستان، اسلواکی و جمهوری چک هنوز درخواست این دو کشور برای عضویت در ناتو را تایید نکرده اند.
 
بایدن در سخنان خود همچنین از سایر اعضای ناتو که هنوز عضویت فنلاند و سوئد را تایید نکرده اند خواست  تا به سرعت این فرایند را انجام دهند تا فنلاند و سوئد  به عضویت ناتو درآیند.
 
مجلس سنای آمریکا ۱۳ مرداد ماه با پیوستن فنلاند و سوئد به سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) موافقت کرد.

برچسب‌ها:

نظر شما