شناسهٔ خبر: 55516987 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه ابتکار | لینک خبر

عقب‫نشینی صهیونیست‫ها

صاحب‌خبر - گروه سیاسی - سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهوری کشورمان روز یکشنبه در دیدار با جمعی از خانواده‌های شهدا با تسلیت ایام سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین‫(ع) و محکوم کردن جنایات صهیونیست‌ها علیه مردم غزه، خاطرنشان کرد: این بیداری مردم و جوانان در منطقه به برکت خون شهدا است. صهیونیست‌ها مردم بی‌دفاع غزه و اعضای جهاد اسلامی را ترور می‌کنند و جهاد اسلامی نیز پاسخ آن‌ها را می‌دهد.
رئیس جمهوری با یادآوری جنایات متعدد صهیونیست‌ها علیه مردم غزه، تاکید کرد: مردم امروز فلسطین را با گذشته آنان مقایسه کنید، در گذشته نگاه مردم فلسطین به میزهایی همچون کمپ دیوید، شرم الشیخ و پیمان صلح اسلو بود اما امروز در مقابل ظلم صهیونیست‌ها مبارزه می‌کنند و ابتکار عمل به دست جوانان فلسطینی افتاده است. این روحیه مقاومت به برکت خون شهدای جنگ تحمیلی و مدافع حرم است.
رئیسی همچنین با ابراز خرسندی از دیدار با خانواده‌های شهدا، گفت: هیچ کاری برای بنده دلنشین‌تر از همنشینی با خانواده شهدا نیست زیرا شما اهل حرم انقلاب اسلامی هستید و عزیزان خود را تقدیم کردید تا این انقلاب نه فقط برای ساختن ایران آباد که برای تحقق تمدن نوین اسلامی، قدرتمندتر شود.
رئیس جمهوری با گرامیداشت تاسوعای حسینی، به مرور وقایع تاریخی این روز پرداخت و با اشاره به دو واقعه «محاصره لشکر امام حسین‫(ع)» و «رد امان‌نامه توسط ابالفضل العباس»، اظهار کرد: پیروی از ولایت، تاسی به حضرت عباس‫(ع)، ایستادگی، نه گفتن به دشمن، مقاومت و امیدبخشی به ملت در سلوک تمامی شهدا اعم از شهدای دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم قرار داشت.
آیت‌الله رئیسی در ادامه نبرد جانانه شهدای مدافع حرم با جریان‌های تروریستی در منطقه را نمونه‌ای از تاسی به فرهنگ عاشورا خواند و تصریح کرد:‫ حقیقتا این شهدا با ایستادگی خود شر دشمن را دفع کردند و اجازه ندادند داعش به ناموس مردم دست‌درازی کند و با از بین بردن این جریان تروریستی، نه فقط برای کشورمان که برای منطقه امنیت به ارمغان آوردند.
دیدار دبیرکل جهاد اسلامی با فرمانده سپاه
لازم به ذکر است رژیم صهیونیستی عصر روز جمعه گذشته یک آپارتمان مسکونی در شهر غزه را هدف قرار داد که در این حمله تیسیر الجعبری، فرمانده منطقه شمال در گردان‌های القدس، شاخه نظامی جهاد اسلامی به همراه چندین تن دیگر از جمله زنان و کودکان به شهادت رسیدند.
در این حمله همچنین ده‌ها غیرنظامی فلسطینی مجروح شده و نیروهای مقاومت هم کلام با محکومیت آن، وعده انتقام سردادند.
ساعاتی پس از این حمله و محکومیت‌های گسترده آن از سوی کشورها و شخصیت‌های مختلف، نیروهای مقاومت در غزه با اعلام پایان آتش بس، شهرک‌ها و مناطق صهیونیست‌نشین اراضی اشغالی را آماج موشک‌های خود قرار دادند و صدای آژیر خطر در اکثر مناطق اراضی اشغالی از جمله تل آویو طنین‌انداز شد و شهرک‌های زکیم، عسقلان، هتیف هاسعره، یار مردخای، سدیروت، اشکول، عین هبسور و بئیری در نزدیکی نوار غزه همگی کابوس جنگ قبلی غزه را بار دیگر پیش چشم خود دیدند.
در همین رابطه سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، حمله وحشیانه رژیم آپارتاید صهیونیستی به غزه و ترور فرماندهان مقاومت و جمعی از مردم بی دفاع فلسطین را به شدت محکوم کرد.
ناصر کنعانی در یک موضع گیری رسانه‌ای، اقدام رژیم غاصب صهیونیستی را جنایتکارانه، ماجراجویانه و تحریک آمیز توصیف کرد و گفت: مسئولیت این جنایت و پیامدهای تجاوز و حمله این رژیم به فلسطین و غزه به طور کامل متوجه رژیم آپارتاید اسرائیل است.
سخنگوی دستگاه سیاست خارجی افزود: این حق قانونی ملت و گروه‌های مقاومت فلسطین است که در برابر تجاوزات و اقدامات تروریستی رژیم صهیونیستی اقدام و از خود دفاع کنند.
از سوی دیگر سرلشگر سلامی فرمانده کل سپاه در دیدار با زیاد نخاله دبیر کل جنبش جهاد اسلامی با بیان اینکه بدون تردید پاسخ سریع مقاومت اسلامی فلسطین به این جنایت نشان می‌دهد فصل جدید قدرت یابی در جریان مقاومت رقم خورده است، گفت: صهیونیست‫ها تاوان سنگین دیگری بابت جنایت اخیر پرداخت خواهند کرد‫.
وی افزود: مسیر تحولات در فلسطین اشغالی و نزول قدرت صهیونیست ها که به سمت زوال و فروپاشی پیش می رود یک مسیر بدون بازگشت است و به فضل الهی آزادی قدس شریف نزدیک است.
سرلشکر سلامی همچنین با محکومیت اقدام تجاوزکارانه و جنایت‫آمیز روز گذشته رژیم صهیونیستی به غزه که موجب شهادت و زخمی شدن دهها  تن از مردم به ویژه کودکان مظلوم و بی‫گناه شد‫، گفت:  بدون تردید پاسخ سریع مقاومت اسلامی فلسطین به این جنایت نشان می‫دهد فصل جدید قدرت یابی در جریان مقاومت رقم خورده است و صهیونیست‫ها تاوان سنگین دیگری بابت جنایت اخیر پرداخت خواهند کرد‫.
وی در پایان با اظهار امیدواری نسبت به سرعت بخشی روندها و فرایندهای پیروزی فلسطین قهرمان بر اشغالگران سرزمین مقدس ؛ دستیابی به قدرت نظامی تاثیر گذار برای برهم زدن موازنه خطر را ضامن موفقیت انتفاضه و مقاومت اسلامی فلسطین برابر رژیم صهیونیستی دانست و تاکید کرد:  به مدد همدلی و همراهی مردم با شما همچنان می‫توانید قدرتمند تر شوید و بر صهیونیست‫ها غلبه انسانی، روحی و نظامی پیدا کنید.
زیاد نخاله نیز در این دیدار تاکید کرد:‫‫ ما مقاومت را ادامه خواهیم داد و با همکاری دیگر گروه‌های مقاومت فلسطینی در وضعیت بسیار خوبی قرار داریم و قادر هستیم  هرگونه تجاوز رژیم صهیونیستی را تلافی و به آن پاسخ به موقع دهیم.
آتش‫بس و عقب‫نشینی صهیونیست‫ها
گفتنی است شامگاه روز یکشنبه شبکه خبری المیادین از پذیرش آتش بس در نوار غزه با تحقق تمامی پیش شرط‌های جهاد اسلامی خبر داد.
همچنین رسانه‌های فلسطینی به نقل از محمد الهندی رئیس دایره سیاسی جنبش جهاد اسلامی فلسطین خبر دادند، اسرائیل پیش نویس پیشنهادی مصر که در آن مصری‌ها متعهد به آزادی بسام السعدی از رهبران برجسته جنبش جهاد اسلامی فلسطین از زندان‌های رژیم صهیونیستی شدند را پذیرفته است.
براساس این پیش نویس که قرار شد از ساعت 23 و 30 دقیقه به وقت محلی (یک بامداد دوشنبه به وقت تهران) عملیاتی شود رژیم صهیونیستی پیش شرط‌های جنبش جهاد اسلامی فلسطین را پذیرفته است.
پیش از این منابع عبری اعلام کرده بود بشکل اولیه بر توافق آتش بس از ساعت 10 شب (11 و نیم شب به وقت تهران) قابل تمدید توافق شده است.
 پیش شرط‌های جهاد اسلامی عبارتند از:
‫1. انتقال اسیر اعتصاب غذا کرده به بیمارستان‫
‫2. مصری‌ها متعهد به آزادی بسام السعدی از رهبران برجسته جنبش جهاد اسلامی که چندی پیش در کرانه باختری دستگیر شد، طی دو هفته آینده می‌شوند.
3. کاهش محاصره نوار غزه
4. ورود سوخت به نوار غزه
بعد از انتشار اخبار عقب نشینی رژیم صهیونیستی در مقابل جنبش جهاد اسلامی فلسطین، رژیم صهیونیستی مجددا به حربه تهدید روی آورده و رسانه‌های این رژیم به نقل از وزیر جنگ این رژیم خبر دادند که بعد از نشست با رئیس ستاد ارتش این رژیم دستور به ادامه جنگ داده است.
به گزارش تسنیم، همچنین رسانه‌های عبری زبان اعلام کردند در پی این توافق یائیر لاپید نخست وزیر (رژیم صهیونیستی)  به مقر وزارت جنگ اسرائیل در تل آویو خواهد رفت و جلسه‌ای در ساعت 21 و 45 دقیقه با حضور وزیر جنگ، رئیس ستاد ارتش، رئیس شاباک، رئیس موساد، رئیس سرویس اطلاعات ارتش و منشی نظامی نخست وزیر به همراه مسئولین ذی‫ربط دیگر برگزار خواهد شد. قرار است در این جلسه آخرین وضعیت امنیتی و شرایط درگیری با نوار غزه مورد بحث و بررسی قرار بگیرد.
در مقابل یکی از رهبران جنبش جهاد اسلامی فلسطین هم به شبکه المیادین گفت: سرایا القدس با افزایش فشار رژیم صهیونیستی را مجبور به پذیرش آتش بس کرد.
به گفته این رهبر فلسطینی در حال حاضر آتش سوزی‌ها در بسیاری از شهرک‌های صهیونیست نشین به چشم می‌خورد و شمار زیادی از مهاجران صهیونیست نیز زخمی‌شدند.
خبرنگار این شبکه تلویزیونی هم از فلسطین اشغالی خبر داد: شلیک موشک‌ها پیش از ساعت 9 شب متوقف شده است.
یک منبع مصری هم در این رابطه به رسانه ای فلسطینی گفت: مصر تلاش‫های زیادی برای پایان دادن به تشنج در نوار غزه انجام داد و در این زمینه تماس‫های خود را برای مهار این بحران شدت بخشید تا آنکه بیانیه مصر برای آتش بس در ساعت 23 و 30 شکل گرفت. همچنین مصر قول داده است تا برای آزادی خلیل العواوده اسیر فلسطینی که دست به اعتصاب  غذا زده و نیز بسام السعدی در اولین فرصت ممکن تلاش کند.
پایگاه عبری زبان واللا هم بدون اشاره به کرنش رژیم صهیونیستی در مقابل خواست مقاومت به نقل از یک مسئول امنیتی اسرائیلی خبر داد قرار است فردا صبح 30 تانکر حامل سوخت برای نیروگاه تولید برق غزه از گذرگاه کرم ابو سالم عبور کنند.
پیام قالیباف به مردم فلسطین
در همین رابطه روز یکشنبه رئیس مجلس شورای اسلامی نیز در پیامی روحیه ضدصهیونیستی در بین ملت‌های مسلمان را در حال گسترش دانست و نوشت: دشمنان کوردل بدانند آتش یورش رزمندگان جبهه مقاومت بر سر اشغالگران سرزمین فلسطین فرود خواهد آمد.
محمدباقر قالیباف در پی حملات و جنایات رژیم صهیونیستی در غزه در پیامی نوشت: «منَ المُومِنینَ رِجالٌ صَدَقوا ما عاهَدُوا اللَّهَ عَلَیهِ فَمِنهُم مَن قَضیٰ نَحبَهُ وَمِنهُم مَن یَنتَظِرُ وَما بَدَّلوا تَبدیلًا». رژیم نامشروع، ضدبشری و کودک‌کش صهیونیستی در پی تشدید ناکامی‌ها و ناتوانی در مواجهه با مقاومت امت اسلام، با انجام جنایت جدید در حمله نظامی به مناطق نوار غزه و ترور فرماندهان مقاومت اسلامی فلسطین در سایه حمایت آمریکا و دیگر دولت‌های ضدبشری  بار دیگر چهره سفاک و خصلت جنایت‌پیشگی و تجاوزگری خود و حامیانشان را به نمایش گذاشت.
رئیس مجلس شورای اسلامی در این پیام افزود: ملت مظلوم فلسطین و امت اسلامی بی‌تردید این جنایت بی‌شرمانه را که در ایام‌ سوگواری سالار شهیدان حضرت اباعبدالله (علیه‌السلام) رخ داد و باعث شهادت و مجروحیت جمعی از مردم بی‌دفاع شد را بی‌پاسخ نگذاشته و با اقدام متقابل متکی بر وحدت کامل همه گروه‫های فلسطینی، شکست دیگری را بر نظامیان این رژیم و حامیان آنها رقم خواهند زد.
وی تاکید کرد: ملت مظلوم فلسطین در طول سال‌های مقاومت ثابت کرده‌اند هیچ‌گاه تسلیم این‌گونه اقدامات از سوی استکبار جهانی و رژیم غاصب و اشغالگر قدس نخواهند شد و جهانیان بدانند نقشه موهوم به عادی‌سازی روابط و خط سازش برخی کشورهای منطقه با رژیم منحوس صهیونیستی هیچ تضمینی در امنیت رژیم اسرائیل نخواهد داشت.
قالیباف با بیان اینکه  مقاومت‌ اسلامی و روحیه ضد صهیونیستی در بین ملت‌های مسلمان روز به روز در حال گسترش و هم‌افزایی است، یادآور شد: دشمنان کوردل بدانند آتش یورش رزمندگان جبهه مقاومت بر سر اشغالگران سرزمین فلسطین فرود خواهد آمد.
وی ادامه داد: امت اسلامی به ویژه ملت سلحشور ایران همچون گذشته از آرمان آزادی قدس شریف و تشکیل دولت فلسطین با مشارکت آحاد مردم این منطقه حمایت کرده و از مجامع جهانی، سازمان‌ها و نهادهای بین‌المللی حقوق بشری می‌خواهد دربرابر جنایات صهیونیست‌ها و احقاق حقوق ملت فلسطین، به وظایف انسانی خویش متعهد باشند و با سکوت خود منفعلانه رفتار نکنند.
رئیس قوه مقننه ضمن تجلیل از تمامی شهدای محور مقاومت، فرماندهان و مجاهدان سرافراز فلسطین و جنبش جهاد اسلامی به‌ویژه شهدای حملات اخیر، شهیدان خالد منصور، تیسیر الجعبری و رافت الزاملی، خاطرنشان کرد: تردیدی نیست این شهادت‌ها، بشارت وعده الهی در تحقق نصرت و پیروزی و آزادی قدس شریف و سرزمین مقدس فلسطین بوده و با نابودی دشمنان جلوه خواهد یافت.
همچنین حسین امیرعبداللهیان وزیر خارجه کشورمان نیز در پستی اینستاگرامی نوشت: ‌‎روز گذشته علاوه بر گفت‌وگو با وزیر امور خارجه قطر و دبیر کل سازمان ملل، با وزرای خارجه سوریه و لبنان نیز در خصوص تجاوز رژیم صهیونیستی به غزه به صورت تلفنی گفت‌وگو کردم.
دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران در رایزنی با متحدین و همسایگان ضمن محکوم کردن جنایت رژیم صهیونیستی همواره از مقاومت فعال که مانع از خباثت اشغالگران خواهد شد دفاع خواهد کرد.
‌‎ما معتقدیم آنها که روزی به دنبال گستراندن جنایتشان از بحر تا نهر بودند امروز در انزوای کامل به دور خود دیوار کشیده‌اند و هر از چند گاهی برای سرپوش نهادن بر بحران‫های‫ چندلایه درون سرزمین‫های اشغالی، حملات کوری را علیه زنان و کودکان به راه می اندازند که هر بار هم شکست خورده و سر افکنده تر از گذشته به دیوار کشیدن به دور خود ادامه می‌دهند.
‌‎آنها از جنگ ۳۳ روزه تا امروز هدفشان تغییر موازنه قدرت و وحشت بود که ناظران عادل و عاقل می‌توانند شهادت بدهند آنها پیروز شده اند یا شکست خورده اند؟ آتش بس برقرار شد زیرا صهیونیست‫ها فقط زبان قدرت را می‫فهمند.
آماده باش گردان‌های قدس در کرانه باختری
گردان‌های قدس، شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین از آماده باش کامل در شهرها و اردوگاه‌های کرانه باختری خبر دادند.
گردان‌های قدس از آماده باش کامل در شهرها و اردوگاه‌های کرانه باختری و آغاز هدف قرار دادن مراکز ارتش اسرائیل در امتداد کرانه باختری خبر دادند.
همچنین افراد مسلح فلسطینی در اردوگاه جنین در کرانه باختری به حالت آماده باش درآمدند.
از سوی دیگر، تعداد زیادی از رزمندگان فلسطینی در اردوگاه «جِنین» طی راهپیمایی در کرانه باختری، با شعار «‌‎یا نخاله یا حبیب، اضرب دمر تل ابیب»، از «زیاد النخاله» دبیرکل جنبش مقاومت جهاد اسلامی خواستند که دستور شلیک موشک به تل‌آویو را صادر کند.
حملات مجدد اسرائیل به غزه
در پی حملات اخیر ارتش اسرائیل به نوار غزه که به شهادت ۱۰ تن از جمله فرمانده برجسته جنبش جهاد اسلامی انجامید، ارتش اسرائیل مجدداً حملاتی به نوار غزه انجام داد.
ارتش رژیم صهیونیستی یک پایگاه در جنوب نوار غزه و یک موتور سیکلت در محله الشجاعیه را هدف قرار داد.
دیگر منابع خبری اعلام کردند که ارتش رژیم صهیونیستی حملات هوایی به خان یونس در جنوب نوار غزه داشت. همچنین حملات هوایی مکرر اسرائیل به شمال نوار غزه و رفح گزارش شده است.
وزیر جنگ اسرائیل: کسی که ما را تهدید کند، دیگر وجود نخواهد داشت!
بنی گانتس، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در واکنش به شلیک موشک از نوار غزه به سمت اراضی اشغالی گفت: سیاست ما شفاف است، کسی که ما را تهدید کند، دیگر وجود نخواهد داشت.
وی گفت که این مساله درمورد جانشین تیسیر الجعبری و هر کسی که برای آسیب رساندن به شهروندان اسرائیل تلاش کند، صدق می‌کند.
گانتس گفت: آنچه که درمورد غزه اجرا می‌شود، درمورد کرانه باختری و نیز تمامی عرصه‌هایی که ما همواره به فعالیت خود در آنها ادامه خواهیم داد، صدق می‌کند.
حملات جنایتکارانه رژیم اسرائیل به غزه، ۱۰ شهید و ۸۰ مجروح
خبرگزاری شهاب همچنین به نقل از سازمان اورژانس رژیم صهیونیستی گزارش داد که تاکنون حداقل ۸ شهرک‌نشین صهیونیست با جراحت‌های مختلف به بیمارستان‌های آسوتا و برزیلای منتقل شدند
این در حالی است که سخنگوی وزارت بهداشت نوار غزه به شبکه «الجزیره» گفت: حملات جنایتکارانه رژیم اسرائیل به غزه، ۱۰ شهید و ۸۰ مجروح برجای گذاشته است. تعدادی از مجروحان که اکثر آنها زنان و کودکان هستند در بخش مراقبت‌های ویژه بوده و حال برخی از آنها وخیم است.
شرکت توزیع برق نوار غزه نیز خبر داد: یکی از خطوط برق تغذیه‌کننده نوار غزه بر اثر حملات تجاوزکارانه صهیونیست‌ها آسیب دیده است.
رسانه‌های عبری‌زبان با انتشار این ف یلم نوشتند که صدها شهرک‌نشین صهیونیست از ترس موشک‌باران مقاومت، در حال ترک مناطق نزدیک به نوار غزه هستند.
ارتش رژیم اسرائیل: ۱۶۰ راکت از غزه شلیک شد
ارتش رژیم صهیونیستی صبح امروز (شنبه) اعلام کرد که تاکنون ۱۶۰ فروند راکت از نوار غزه به سمت شهرک‌های صهیونیست نشین در سرزمین‌های اشغالی شلیک شده است.
ارتش رژیم صهیونیستی گفت: جنبش جهاد اسلامی فلسطین حدود ۱۳۰ فروند راکت شلیک کرد که ۶۰ عدد از آن توسط سامانه موشکی موسوم به گنبد آهنین رهگیری شده است.
این رژیم مدعی شد که ۳۰ حمله به بیش از ۴۰ هدف وابسته به جهاد اسلامی با ۵۵ راکت و گلوله‌های سنگین توپ در غزه انجام داده است.

برچسب‌ها:

نظر شما