شناسهٔ خبر: 55506183 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه ۱۹دی | لینک خبر

اعلام آمادگی آتش نشانی تهران برای کمک به اطفاء حریق منابع نفتی کوبا+فیلم

19دی: بر اثر وقوع حریق غیرقابل کنترل در مخازن سوخت نفت در شهر ماتانزاس کوبا، چهار انفجار رخ داد که در پی آن تاکنون ۱۲۱ تن زخمی و ۱۷ آتش نشان مفقود شده‌اند.

صاحب‌خبر -
سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران از اعلام آمادگی این سازمان برای کمک در مهار آتش سوزی گسترده در منابع نفتی کشور کوبا خبر داد.
سید جلال ملکی در گفت‌وگو با ایسنا در این باره اظهار کرد: در پی وقوع آتش سوزی گسترده در منابع نفتی یکی از شهرهای کوبا و پیرو درخواست مسئولان این کشور از سایر کشورها مبنی بر امدادرسانی در این عملیات، سازمان آتش نشانی تهران آمادگی خود برای حضور در این کشور و مشارکت در عملیات امدادی را اعلام می‌کند.
وی ادامه داد: این سازمان در صورت فراهم شدن شرایط آماده اعزام کارشناسان و نیرو های خود به محل حادثه در کشور کوبا است.
سخنگوی سازمان آتش نشانی تهران اظهار کرد: نیرو های سازمان آتش نشانی تهران سابقه حضور در عملیات نفتی مثل پالایشگاه تهران و ... را داشتند که ما آمادگی انتقال این تجربیات به آتش‌نشانان و امدادگران را کوبایی داریم.
وی افزود: این نیرو ها از گذشته تا به حال سابقه عملیات سنگین منابع نفتی را نیز دارند و دوره های تخصصی را در زمینه منابع نفتی و پتروشیمی را گذرانده‌اند و بر همین اساس از نظر عملیاتی و مشورتی تجربه لازم را برای کمک به کشور کوبا دارند.
بر اساس این گزارش، بر اثر وقوع حریق غیرقابل کنترل در مخازن سوخت نفت در شهر ماتانزاس کوبا، چهار انفجار رخ داد که در پی آن تاکنون ۱۲۱ تن زخمی و ۱۷ آتش نشان مفقود شده‌اند.
همچنین مقامات کوبا اعلام کردند که اواخر روز شنبه یک جسد ناشناس پیدا شده است.
وزارت انرژی و معادن کوبا در توییتی اعلام کرد که آتش نشانان همچنان در تلاش برای مهار آتش در پایگاه سوپرتانکر ماتانزاس هستند که در طوفان جمعه شب و بر اثر برخورد صاعقه به یکی از مخازن سوخت آغاز شد.
همچنین دولت کوبا از کارشناسان بین‌المللی «کشورهای دوست» که در عرصه فعالیت‌های نفتی تجربه دارند برای اطفای حریق، درخواست کمک کرده است.
خبرگزاری رسمی کوبا اعلام کرد که با آتش گرفتن یک مخزن نفت بر اثر برخورد صاعقه، شعله های آتش به دومین مخزن نیز سرایت کرد.
به گزارش روزنامه واشنگتن پست، این حادثه هم زمان با کمبود سوخت در کوبا رخ داده است. آتش‌سوزی در مخازن سوخت احتمالا موجب بروز یک بحران جدی انرژی در کوبا خواهد شد و در حال حاضر دولت این کشور برای کنترل تقاضای برق، جدول زمانبندی خاموشی‌های روزانه را اعلام کرده است.

نظر شما