شناسهٔ خبر: 55503417 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

گزارش‌های غیر رسمی از برقراری آتش‌بس در غزه از امشب

صاحب‌خبر -

شفقنا- گزارش های غیر رسمی، از دستیابی به توافق برای برقراری آتش بس میان رژیم صهیونیستی و گروه های مقاومت فلسطینی و آغاز آن از شامگاه امروز حکایت دارند.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا، خبرگزاری «رویترز» عصر امروز (یک شنبه) از یک مسئول فلسطینی نقل کرد که آتش بس در نوار غزه میان رژیم صهیونیستی و گروه های مقاومت فلسطینی راس ساعت پنج بعد از ظهر به وقت گرینویچ (21:30 به وقت تهران) برقرار خواهد شد.

شبکه خبری «الجزیره» قطر نیز به نقل از برخی منابع در این باره گزارش داد که توافق شده تا مصر راس ساعت دو بعد از ظهر به وقت گرینویچ (18:30 به وقت تهران) یک بیانیه را اعلام کند که در آن خواسته شده تا آتش بس در نوار غزه سه ساعت پس از آن برقرار شود.

بنا به گفته منابع الجزیره، بیانیه مذکور شامل تعهد مصر مبنی بر پیگیری پرونده اسرای فلسطینی به ویژه «بسام السعدی» و «خلیل عواوده» می شود در حالی که بر اساس تفاهم های انجام شده نیز، رژیم صهیونیستی محاصره غزه را کاهش داده و اجازه می دهد تانکرهای حامل سوخت برای نیروگاه تولید برق نیز فردا (دوشنبه) وارد این نوار شوند.

در همین حال، کانال 13 تلویزیون رژیم صهیونیستی نیز از یک مقام این رژیم نقل کرد: به سوی اعلام آتش بس پیش می رویم.

یادآور می شود که ارتش رژیم صهیونیستی پریروز (جمعه) یک عملیات نظامی علیه آن چه اهداف متعلق به جنبش جهاد اسلامی در نوار غزه خوانده را آغاز کرده و در چارچوب آن نیز، برای سومین روز متوالی به حملات هوایی خود به این نوار ادامه می دهد.

در حالی که بنا بر اعلام وزارت بهداشت فلسطین، حملات رژیم صهیونیستی تاکنون 31 شهید از جمله شش کودک و چهار زن و 275 زخمی بر جای گذاشته، «گردان های قدس» به عنوان شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی نیز به شلیک راکت و خمپاره به سمت مناطق صهیونیست نشین واقع در مجاورت نوار غزه ادامه می دهد.

نظر شما