شناسهٔ خبر: 55475468 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

امام جمعه موقت بیرجند : انقلاب اسلامی ریشه در قیام عاشورای حسینی دارد

امام جمعه موقت بیرجند با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی ریشه در قیام عاشورای حسینی دارد گفت : مردم با فرهنگ ناب اسلامی، توحیدی و اهل بیت(ع) تاکنون در مقابل توطئه‌های دشمنان ایستادگی کردند و باید این اندیشه‌ها را حفظ کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، حجت‌الاسلام والمسلمین حسین مختاری در خطبه‌‌های نماز عبادی سیاسی جمعه بیرجند که در مسجد جامع المهدی(عج) بیرجند برگزار شد با اشاره به ایام محرم افزود: قیام امام حسین(ع) یک حماسه بزرگ تاریخی در اسلام و دنیا بود.

وی با اشاره به اینکه در کربلای سال 61 که رفتار زیبا و زشت به اوج خود رسید گفت: در روز عاشورای حسینی آزادگی، شجاعت، ایمان، عرفان و از خودگذشتگی به معرض نمایش در آمد و به اوج خود رسید.

خطیب جمعه موقت بیرجند با اشاره به اینکه امروز پس از گذشت بیش از هزار و 400 سال هنوز این حماسه ماندگار است گفت: از طرف دیگر یزیدیان نهایت رفتار‌های زشت را انجام دادند و از شهادت طفل شش ماهه، آتش زدن خیمه‌های اسارت و سر نیزه کردن سرهای مطهر شهیدان کوتاهی نکردند.


وی در بخشی از سخنانش با اشاره به انقلاب اسلامی ایران و گذشت بیش از 40 سال از پیروزی انقلاب گفت : مردم با ایثارگری‌ها، حضور در صحنه‌های مختلف و لایت‌پذیری علی‌رغم جنگ تحمیلی، انواع ترور‌ها، تحریم‌ها، تهاجم فرهنگی و مسائل اقتصادی نگذاشتند یک وجب از خاک کشورمان را دشمنان تصرف کنند.

امام جمعه موقت بیرجند با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی ریشه در قیام عاشورای حسینی دارد اظهار کرد: مردم با فرهنگ ناب اسلامی، توحیدی و فرهنگ اهل بیت(ع) تاکنون در مقابل توطئه‌های دشمنان ایستادگی کردند و باید این اندیشه‌ها را حفظ کنند.

مختاری با اشاره به توطئه‌های دشمنان اسلام به ویژه در امر عفاف و حجاب افزود: دشمنان اسلام که از انقلاب ضربه خورده‌اند از امروز مسئله بدحجابی را رواج می‌دهند و باید جوانان و  نوجوانان آگاه باشند.

انتهای پیام/250/ح

نظر شما