شناسهٔ خبر: 55473955 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

سه کشتی اوکراینی حامل غلات بنادر را بر اساس یک توافق استثنایی ترک می کنند

صاحب‌خبر -
سه کشتی اوکراینی حامل غلات بنادر را بر اساس یک توافق استثنایی ترک می کنند
خبرگزاری آریا- شاهدان وزارت دفاع ترکیه و رویترز روز جمعه گفتند که سه کشتی حامل غلات بر اساس توافق اخیر بنادر اوکراین را ترک کرده اند.

به گزارش سرویس بین‌الملل آریا؛مرکز هماهنگی مشترک در استانبول که شامل پرسنل روسیه، اوکراین، ترکیه و سازمان ملل است، گفت که دو کشتی از بندر چورنومورسک و کشتی سوم از اودسا حرکت کرده اند.

به عنوان بخشی از توافق با هدف رفع محاصره صادرات غلات، سه کشتی حامل حدود 58000 تن ذرت مجاز به ترک این دو بندر شدند.

وزارت دفاع ترکیه در توییتر اعلام کرد که کشتی ناویستار با پرچم پاناما حامل 33000 تن ذرت از بندر اودسا به سمت ایرلند حرکت کرده است و این کشتی توسط مرکز هماهنگی مشترک در شمال استانبول بازرسی خواهد شد. .

کشتی دوم به نام روگن با پرچم مالت و با حدود 13000 تن ذرت بارگیری شده بود و تحت نظارت تیم بازرسی مشترک بندر چورنومورسک را به مقصد انگلیس ترک کرد.

کشتی پولارنت با پرچم ترکیه از کورنومورسک به بندر کاراسو ترکیه در دریای سیاه حرکت کرده است و قبل از اینکه کشتی 12000 تنی ذرت به کاراسو برسد، توسط مرکز هماهنگی مشترک در شمال استانبول مورد بازرسی قرار خواهد گرفت.

این هفته کشتی رازونی، اولین کشتی بارگیری شده با غلات اوکراینی که از زمان آغاز تهاجم روسیه، بندر اوکراین را ترک کرد، به راه افتاد.

اوکراین صادرکننده عمده غلات است، اما محموله های آن از زمان شروع جنگ متوقف شده است، زیرا بنادر این کشور در دریای سیاه، مسیر اصلی محموله های این کشور، تا حد زیادی بسته شده ، این امر باعث افزایش قیمت جهانی مواد غذایی و افزایش نگرانی ها از بحران در آفریقا و خاورمیانه شده است.

نظر شما