شناسهٔ خبر: 55473547 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: موج | لینک خبر

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گیلان اعلام کرد؛

پیگیری ثبت فشتکه به‌عنوان میراث جهانی یونسکو /افتتاح موزه حصیر ایران در هفته دولت

موج نیوز

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گیلان با اشاره به فعالیت ٧٠٠ حصیرباف در روستای ملی حصیر اظهار کرد: ثبت فشتکه به‌عنوان میراث جهانی یونسکو در دست پیگیری است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری موج گیلان، ولی جهانی مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گیلان با بیان اینکه حصیربافی از قدیمی‌ترین صنایع دستی بومی و کهن‌ترین دست‌بافته استان گیلان است گفت: این‌موزه با عبور از موانع و مشکلات، در هفته دولت در فشتکه افتتاح و به بهره‌برداری می‌رسد.

جهانی،  با اشاره به فعالیت ٧٠٠ حصیرباف در روستای ملی حصیر اظهار کرد: ثبت فشتکه به‌عنوان میراث جهانی یونسکو در دست پیگیری است.

 وی افزود: این موزه با مشارکت فرمانداری خمام و دهیاری روستای فشتکه انجام شده است و قرار است، در این موزه ابزارالات مربوط به حصیربافی، سناد، تصاویر و.... به نمایش گذاشته می شود.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گیلان گفت: حصیر بافی به عنوان منبع درآمد برخی از کشاورزان، خانوار‌های روستایی و حتی خانوار‌های شهری به ویژه ساکنان اطراف تالاب ها، مرداب‌ها و نقاط نزدیک به دریا و رودخانه محسوب می‌شود و بهره برداری از این پروژه می‌تواند به توسعه زیرساخت‌های گردشگری استان کمک کند

 

نظر شما