شناسهٔ خبر: 55468257 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

رئیس سازمان صمت آذربایجان‌شرقی تاکید کرد؛

ضرورت ایجاد تحرک اساسی در میز صادراتی ارمنستان

تبریز- رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی بر ضرورت ایجاد تحرک اساسی در میزهای تجاری برای تسهیل در بخش صادرات با ارمنستان تاکید کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر، صابر پرنیان امروز پنج شنبه در جلسه میز صادراتی ارمنستان با حضور نمایندگان بخش خصوصی و اعضای میز صادراتی ارمنستان اظهار کرد: مسائل مختلف گمرکی، متولیان بخش صادرات، اتاق بازرگانی و ارتباط مناسب بین فعالان اقتصادی و تصمیم‌گیرندگان این بخش از جمله عوامل مؤثر در موضوع صادرات است.

وی با بیان اینکه اتاق بازرگانی باید پرچم‌دار توسعه صادرات استان باشد، افزود: در تولید مشکلی نداریم و کیفیت و قیمت محصولات ما رقابت‌پذیری بالایی دارد، بنابراین باید بستر مناسب را برای توسعه صادرات فراهم کنیم.

پرنیان، ایجاد تحول اساسی در میزهای تجاری را ضروری دانست و گفت: با رفع موانع و مشکلات باید به سمت توسعه صادرات حرکت کنیم.

وی تصریح کرد: با توجه به روابط خوب سیاسی و دیپلماتیک ایران و روسیه، باید از این فرصت بهره‌مند شویم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی با اشاره به ظرفیت‌های بالای اقتصادی استان متذکر شد: بخش خصوصی پرچم‌دار حوزه اقتصادی است در این زمینه باید مسائل و مشکلات احصا و با جدیت بر طرف شود.

پرنیان ادامه داد: برای ما تولیدات استان مهم است، باید بررسی شود که تولیدات استان به کدام سمت حرکت می‌کند.

وی با اشاره به مزیت تولید محصول باکیفیت و با قیمت مناسب و رقابت‌پذیر در کشورهای اطراف تاکید کرد: باید به سمت توسعه بازار و صادرات حرکت کنیم و در این زمینه هر هفته نشست صادراتی خواهیم داشت میزهای صادراتی نیز با ذی‌نفعان این بخش، جلسه برگزار کند و رشته صنعت‌های مختلف را به جلسات دعوت کند تا با استفاده از این ظرفیت اقتصاد استان رشد یابد.

نظر شما