شناسهٔ خبر: 55456489 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: سرپوش | لینک خبر

وضعیت ترافیک و آب و هوا

کاهش حجم بارش‌ها در نواحی جنوبی کشور / صدور هشدار نارنجی برای تشدید بارش‌ها از شنبه

مدیرکل پیش بینی سازمان هواشناسی گفت: امروز در نواحی جنوبی کشور شاهد تضعیف سامانه بارشی خواهیم بود و از شنبه بارش در شمال کشور تشدید می شود.

صاحب‌خبر -

صادق ضیائیان گفت: فردا ادامه بارش‌ها را در نوار شمالی کشور خواهیم داشت اما بارش‌ها در جنوب کشور تضعیف خواهد شد.

به گفته مدیرکل پیش‌بینی سازمان هواشناسی روز جمعه هم در بیشتر مناطق کشور جوی آرام و پایدار حاکم خواهد شد اما از بعد از ظهر شنبه و طی روز یکشنبه با گذر موج تراز میانی از روی نوار شمالی کشور، در مناطقی از شمال غرب، سواحل شمالی کشور، خراسان شمالی، دامنه‌های جنوبی البرز در استان‌های قزوین، البرز و تهران، استان‌های همدان، مرکزی، قم و شرق لرستان، چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویر احمد هم رگبار باران همراه با گاهی رعد و برق و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود.

صدور هشدار نارنجی برای تشدید بارش‌ها از شنبه

کارشناس هواشناسی گفت: هشدار سطح نارنجی برای تشدید بارش باران در استان‌های شمالی از شنبه تا دوشنبه صادر شده است.

کبری رفیعی  گفت: هشدار سطح نارنجی در رابطه با تشدید فعالیت سامانه بارشی از  شنبه ۱۵ مرداد تا دوشنبه ۱۷ مرداد همزمان با برگزاری مراسم تاسوعا و عاشورا صادر شده که فعالیت این سامانه ، بارش باران و رعدوبرق، وزش باد شدید و در مناطق مستعد تگرگ است.

به گفته کارشناس هواشناسی،   اردبیل، گیلان و مازندران،گلستان ، خراسان شمالی، شمال آذربایجان شرقی در این ایام درگیر بارش باران خواهند شد.

او می گوید: جاری شدن روان‌آب و آب‌گرفتگی معابر، سیلابی شدن رودخانه‌های فصلی، صاعقه، خسارت در اثر باد شدید لحظه‌ای، در مناطق مستعد همراه با خیزش گردوخاک موقت، کاهش شعاع دید و اختلال در ناوگان حمل و نقل، احتمال خسارت به صنعت کشاورزی  از اثرات این هشدار است.

سازمان هواشناسی اجتناب از تردد و اسکان در حاشیه و بستر رودخانه‌های فصلی، عدم تردد عشایر کوچ‌رو و دام‌ها در ارتفاعات، تسریع در برداشت مزارع برنج، پرهیز از فعالیت‌های کوهنوردی، عدم پارک خودرو‌ها در کنار درختان فرسوده، عدم پرواز با هواپیماهای سبک و بالگرد، آمادگی دستگاه‌های اجرایی مانند نیروهای امدادی، راهداری، شهرداری، وزارت نیرو و غیره جهت مقابله با بحران را توصیه کرده است.

نظر شما