شناسهٔ خبر: 55442602 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

جمع‌ آوري مواد غذايي غيراستاندارد از بازار انبار نفت تهران

صاحب‌خبر -
جمع‌ آوري مواد غذايي غيراستاندارد از بازار انبار نفت تهران
خبرگزاری آریا-مدیرکل استاندارد استان تهران از توقیف انواع مواد غذایی غیراستاندارد، در جریان بازرسی بازرسان استاندار، همزمان با توزیع نذورات در ایام محرم، از بازار انبار نفت تهران، خبر داد.
به گزارش خبرگزاری آریا، عباس نوری با تاکید بر اجباری بودن استاندارد انواع خرما، گفت : بازرسان استاندارد در منطقه انبار نفت تهران که بورس فروش عمده مواد غذایی در تهران است، خرمای کبکاب با نام تجاری چکینه، خرمای رطب با نام تجاری پویا، خرمای مضافتی با نام‌های تجارتی IBEK، ضیافت و حلما را شناسایی و از فروش آن جلوگیری کردند.
وی با هشدار به شهروندان درخصوص غیراستاندارد بودن برخی زعفران‌هایی که در ایستگاه‌های مترو و نانوایی‌ها عرضه می‌شوند، افزود: در این بازرسی‌ها، 4 برند زعفران غیراستاندارد، با نام‌های تجاری بهمنان، ممتاز قائنات، باغ گل و هدیه طلا، شناسایی شد.
نوری با توصیه به شهروندان و برگزارکنندگان مراسم‌های عزاداری ومتولیان هیئات درخصوص خرید مواد غذایی استاندارد، افزود: کیک با نام تجارتی صحبتی، قند با دو نام تجارتی سبزچین و بندسی و شکر با نام تجارتی سفید کندوان نیز غیراستاندارد شناخته شد.
 واحد‌های صنفی متخلف متعهد شدند، ظرف مدت 7 روز، تمامی این محصولات غیراستاندارد را مرجوع کنند و مستندات خود را به اداره کل استاندارد استان تهران ارائه دهند.

نظر شما