شناسهٔ خبر: 55439435 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تقریب | لینک خبر

دبیر کل حزب الله لبنان:

لزوم مقابله با پروژه‌های آمریکایی و اسرائیلی/موضع مقاومت و دولت لبنان درباره ترسیم مرزهای دریایی یکی است

«سید حسن نصرالله»، دبیر کل حزب الله لبنان، با بیان این نکته که موضع مقاومت و دولت لبنان درباره ترسیم مرزهای دریایی یکی است، تاکید کرد که رویارویی با محاصره اقتصادی، جنگ و صبر بر آن، جهاد است و باید با پروژه های آمریکایی و اسرائیلی مقابله کرد.

صاحب‌خبر - به گزارش حوزه بین‌الملل خبرگزاری تقریب، «سید حسن نصرالله»، دبیرکل حزب الله لبنان، سه‌شنبه شب در سخنانی در مراسم عزاداری دهه اول محرم در ضاحیه جنوبی بیروت گفت که موضع دولت و مقاومت در موضوع ترسیم مرزهای دریایی با رژیم صهیونیستی یکی است.
 
سید حسن نصرالله اظهار کرد: «محاصره اقتصادی جنگ و صبر بر آن جهاد است و به این رویارویی مقابله جهادی می‌گویند.»
 
وی افزود: «در این نبرد باید استقامت کنیم و این جهاد «فی سبیل الله» است، زیرا دشمن بر روی تسلیم و فروپاشی حساب باز کرده است.»
 
دبیرکل حزب الله اضافه کرد، تا زمانی که پروژه آمریکایی و اسرائیلی وجود داشته باشد، در تمام سطوح نظامی، امنیتی، فرهنگی و اجتماعی با آن مقابله خواهیم کرد.
 
نصرالله در بخش دیگری از سخنان خود گفت: ما به روش جست وجوی راه حل برای عبور لبنان از این مرحله ادامه می‌دهیم و اجازه جنگ داخلی را نمی‌دهیم.
 
وی در ادامه به آمریکایی‌ها هشدار داد و گفت: آمریکایی‌ها مراقب بازی با زمان باشند و موضع دولت و مقاومت در مساله ترسیم مرزهای دریایی با رژیم صهیونیستی یکی است.
 
دبیرکل حزب الله همچنین گفت: «سوخت ایران به بنادر لبنان خواهد رسید و نه مانند گازوئیل که به بانیاس در سوریه رفت و بعد به لبنان آمد و همه اینها از تصمیم رسمی لبنان شروع می‌شود.»
 
نصرالله افزود: به پرونده ترسیم مرزهایی دریایی کمی فرصت خواهیم داد تا ببینیم مسائل به کدام سمت پیش خواهد رفت.
 
وی پیش تر گفته بود: «تنها چیزی که حزب الله در موضوع ترسیم مرزهایی دریایی می‌خواهد این است که به کشورمان کمک کنیم و به دولت عنصر قدرت در مذاکرات بدهیم.»
 
دبیرکل حزب الله گفته بود: اکنون باز هم ما طرف مذاکره نیستیم و کسی را برای انجام این کار تکلیف نکرده‌ایم و انجام آن بر عهده ما نیست. با توجه به نتایج، نحوه عمل را در آینده مشخص خواهیم کرد و هیچ پاداش و تشکری از مردم نمی‌خواهیم. ‌ما به نفت و گاز و بقای کشور علاقه‌مندیم.

نظر شما