شناسهٔ خبر: 55437797 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

آمریکا:فروش احتمالی سامانه های دفاع موشکی تاد و پاتریوت به عربستان سعودی و امارات تایید شد

صاحب‌خبر -
آمریکا:فروش احتمالی سامانه های دفاع موشکی تاد و پاتریوت به عربستان سعودی و امارات تایید شد
خبرگزاری آریا- پنتاگون روز سه شنبه اعلام کرد که وزارت امور خارجه فروش احتمالی سامانه موشکی دفاع هوایی تاد به امارات متحده عربی و سامانه رهگیر موشکی پاتریوت به عربستان سعودی را در دو قرارداد جداگانه به ارزش 5.3 میلیارد دلار تایید کرده است.

به گزارش سرویس بین‌الملل آریا به نقل از رویترز؛این دو قرارداد بالقوه که سیستم‌های دفاع موشکی اصلی دو کشور را تامین می‌کنند، تنها چند هفته پس از سفر جو بایدن، رئیس‌جمهور جو بایدن به منطقه در ماه ژوئیه، انجام شد.

بایدن امیدوار است به توافقی برای افزایش تولید نفت با هدف کاهش قیمت بنزین پس از رسیدن تورم ایالات متحده به بالاترین سطح خود در 40 سال گذشته دست یابد که این افزایش قیمت محبوبیت او را تهدید می کند.

علیرغم تایید وزارت امور خارجه، ابلاغ این دو توافق به کنگره به معنای تکمیل توافق یا پایان مذاکرات نیست. مرحله رویه‌ای اطلاع‌رسانی به کنگره اغلب اولین اعتراف عمومی است که یک معامله در حال انجام است.

پنتاگون اعلام کرد که وزارت خارجه آمریکا فروش احتمالی حدود 300 موشک بالستیک تاکتیکی پیشرفته (MIM-104E) برای سامانه دفاع موشکی پاتریوت، علاوه بر پشتیبانی از تجهیزات و قطعات یدکی و ارائه خدمات پشتیبانی فنی به عربستان سعودی را تایید کرده است.

وزارت دفاع افزود که شرکت ریتون تکنولوجیز پیمانکار اصلی ارائه رهگیرهای موشکی پاتریوت و مواد مرتبط با آن است که می تواند تا 3.05 میلیارد دلار ارزش داشته باشد.

پنتاگون همچنین اعلام کرد که وزارت امور خارجه قرارداد بالقوه دیگری را برای فروش 96 موشک دفاع هوایی تاد و تجهیزات مرتبط به امارات به همراه قطعات یدکی و خدمات پشتیبانی فنی تایید کرده است.

در این بیانیه آمده است که لاکهید پیمانکار اصلی ارائه رهگیرهای THAAD و تجهیزات مربوط است که می تواند تا 2.25 میلیارد دلار ارزش داشته باشد.

دولت بایدن سیاست خودداری از فروش تسلیحات تهاجمی به عربستان سعودی را دارد، اگرچه در حال بررسی این است که این سیاست را معکوس کند.

نظر شما