شناسهٔ خبر: 55435450 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه کیهان | لینک خبر

رئیس‌کمیته امداد خبر داد

پرداخت مستمری ویژه به مددجویان در مناطق سیل‌زده

صاحب‌خبر -

 

رئیس‌کمیته امداد امام خمینی(ره) گفت: به منظور کمک فوری به مددجویان سیل زده، مستمری ویژه به میزان یک ماه مستمری به حساب خانواده‌های تحت حمایت در مناطق سیل‌زده واریز می‌شود.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی کمیته امداد، سیدمرتضی بختیاری با تشریح اقدامات این نهاد برای کمک به مددجویان سیل‌زده در استان‌های مختلف اظهارداشت: سیل فراگیر که استان‌های زیادی از کشور را در بر گرفت، متاسفانه موجب بروز خسارت قابل توجهی برای مددجویان این نهاد شده است. براساس برآوردهای اولیه، بیش از هزار و 500 واحد مسکونی مددجویان تخریب شده است که با کمک بنیاد مسکن و دیگر نهادهای انقلابی از نو احداث خواهد شد.
بختیاری با اظهار تاسف از فوت تعدادی از هموطنان در سیل اخیر و بیان تسلیت به خانواده‌های این افراد، اظهار داشت: متاسفانه 10 نفر از فوت‌شدگان از مددجویان کمیته امداد هستند.
وی از اقدامات این نهاد برای جبران خسارت، اسکان موقت و تامین معیشت اضطراری مددجویان سیل‌زده خبر داد و خاطرنشان کرد: به منظور کمک فوری به مددجویان، مستمری ویژه به میزان یک ماه مستمری مددجویان به حساب خانواده‌های تحت حمایت در مناطق سیل‌زده واریز می‌شود. همچنین چندین هزار قلم از لوازم زندگی مددجویان در اثر سیل از بین رفته است که پس از جمع‌بندی نهایی برای تامین اقلام جایگزین اقدام خواهد شد.
فعالیت 5 هزار آشپزخانه پویش اطعام حسینی‌(ع)
در ایام محرم و صفر
خبر دیگر اینکه رئیس‌کمیته امداد امام خمینی(ره) روز دوشنبه در مراسم افتتاح آشپزخانه طرح اطعام حسینی‌(ع) در حسینیه و مرکز نیکوکاری محبان سیدالشهدا‌(ع) گفت: خیران و مردم نیکوکار که در پویش اطعام حسینی مشارکت می‌کنند در پیشگاه خداوند عزیز هستند زیرا خانواده‌های نیازمند در سایه اطعام، در این ایام احساس آرامش می‌کنند.
سیدمرتضی بختیاری اجرای این پویش را در ماه محرم و صفر موجب برکت دانست و افزود: در دهه ولایت نیز مردم و مراکز نیکوکاری هفت میلیون غذای گرم به نیت سلامتی امام زمان (عج) نذر کردند که اقدام بزرگی بود. این اقدامات توسط مراکز نیکوکاری انجام می‌شود و کمک مردم به مردم است و کمیته امداد نقش همراهی و انتقال تجربه دارد.
وی بیان داشت: امسال در پویش اطعام حسینی بیش از پنج هزار آشپزخانه با حضور نیروهای جهادی و داوطلب فعالیت خواهند کرد. برآورد اولیه ما توزیع ۲۰ میلیون وعده غذای گرم در ایام محرم و صفر است اما براساس تجربیات سال‌های گذشته پیش‌بینی می‌کنیم تعداد غذای توزیع شده برای نیازمندان بسیار بیشتر از این میزان باشد.
گفتنی است، مردم خیّر کشورمان می‌تواند برای مشارکت در طرح اطعام حسینی و احسان حسینی کمیته امداد که از ابتدای ماه محرم تا پایان ماه صفر اجرا می‌شود می‌توانند نذورات خود را از طریق کدهای دستوری #۸۸۷۷* و همچنین #۱۲* یا شماره کارت ۶۲۷۷۶۰۷۷۷۷۷۷۷۷۷۷ پرداخت کنند.

نظر شما