شناسهٔ خبر: 55434888 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه کیهان | لینک خبر

نماینده کنست هشدار داد

اسرائیل آماده جنگی که هر لحظه امکان وقوع آن می‌رود، نیست

با اعتراف يك نماينده پارلمان رژيم صهيونيستي مشخص شد كه اين رژيم نه تنها با بحران سياسي و اقتصادي مواجه است، بلكه قواي نظامي رژيم صهيونيستي نيز دچار بحران داخلي و ساختاري است.

صاحب‌خبر -



سرويس خارجي-

اوضاع رژیم صهیونیستی نه تنها خوب نيست، بلكه واقعيت امر نشان مي دهد كه اكنون این رژیم دچار بحران است. بحران رژيم صهيونيستي بخش‌هاي سياسي و اقتصادي اين رژيم را در بر گرفته و روز سه شنبه «نیر برکات»، عضو پارلمان رژیم صهیونیستی موسوم به «كنست» از بحران در ميان قواي نظامي صهيونيست‌ها نيز پرده برداشت. «برکات» كه هم سابقه سياستمداري، هم شهرداري بيت المقدس را در كارنامه سياسي اش دارد و چهره اي نزديك به نتانياهو است و فراتر از آن دستي هم در امور تجاري و اقتصادي مناطق اشغالي دارد، هشدارش درباره بحران در نيروهاي نظامي و توان لجستيكي رژيم صهيونيستي را اين گونه بيان كرده است كه «ما برای جنگ آتی که ممکن است در هر لحظه روی دهد، آماده نیستیم.»
اين عضو كنست، همچنين به تهديدها عليه تل آويو اشاره كرد و افزود: ما در معرض حمله‌ای از لبنان و غزه و سوریه و کرانه باختری و همچنین از جانب (فلسطینی‌های داخل اراضی اشغالی ۱۹۴۸) قرار داریم. به نوشته فلسطین الیوم، برکات با اشاره به نبرد شمشیر قدس مبارزان فلسطینی با نظامیان صهیونیست در سال ۲۰۲۱به توان مقاومت فلسطین اذعان كرد و گفت: آنچه ما در آن (نبرد) مشاهده کردیم، صرفا یک پیش نمایش بود.
ناتوان در برابر يك چاقو
ناتواني نظامي صهيونيست‌ها تا كنون از سوي منابع و افراد مختلفي مورد اذعان قرار گرفته است. همين چند هفته پيش، «اسحاق بریک» از ژنرال‌های باسابقه ارتش رژیم صهیونیستی و رئیس‌سابق کمیته رسیدگی به شکایات نظامیان، در گفت‌وگو با کانال ۱۴ تلویزیون رژیم صهیونیستی ضمن انتقاد از وضعیت یگان‌ها و پادگان‌های نظامی ارتش رژیم صهیونیستی، گفته بود در بازديدش از برخي پادگان‌هاي نظامي، بی‌انگیزگی، ناامیدی و عدم اهتمام به انضباط نظامی را به وضوح مشاهده کردم.
بریک حتي هشدار داده بود كه «در صورت عدم بهبود این شرایط، ارتش پیشرفتی نخواهد داشت و در هیچ نبرد نظامی در آینده پیروز نخواهد شد.» بریک همچنين در سخنان ديگري درباره ضعف و ناتوانی ارتش رژیم صهیونیستی گفته بود که «مشکلات موجود باعث می‌شود که در صورت ورود رژیم صهیونیستی به هر جنگی در آینده، بسیاری جان خود را از دست بدهند، چون ارتش رژیم صهیونیستی آماده ورود به هيچ جنگي نیست.»
مقامات صهيونيست حتي به اين موضوع اذعان دارند كه نظاميان اين رژيم قادر به مقابله با عمليات مقاومتي نيروهاي فلسطيني نيز نيستند، چه رسد به يك درگيري نظامي تمام عيار! چند ماه پيش، «بني گانتز»، وزير جنگ ر‍ژيم صهيونيستي به ناتواني در برابر حملات فردي فلسطيني‌ها اعتراف كرد و در گفت‌وگو با شبکه ۱۲ تلویزیون تل آويو گفت: سخت است بتوان فردی را که در یک لحظه سلاح سرد به دست می‌گیرد و تصمیم به اجرای عملیات مقاومتی می‌گیرد، شناسایی کرد. گانتس افزود که رژیم صهیونیستی روزهایی سخت و تراژیک را پشت سر می‌گذارد.
ترس تل آويو از اعلام بسيج عمومي در فلسطين
صهيونيست‌ها كه اين روزها به شدت به ناتواني نظامي خود اذعان دارند، همزمان تلاش مي كنند تا از طريق آدم ربايي و بازداشت فلسطيني‌ها، ضعف و ناتواني خود را بپوشانند. از همين رو نيز نظامیان اسرائیلی در ادامه حملات روزانه خود علیه فلسطینیان در کرانه باختری بامداد سه شنبه بیش از 10 شهروند فلسطيني از جمله شیخ «بسام السعدی»، از رهبران ارشد جنبش جهاد اسلامی را بازداشت کردند که این اقدام واکنش گروه‌های فلسطینی و در رأس آنها جهاد اسلامی و حماس را در پی داشت. شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی با هشدار درباره هرگونه آسیب رسیدن به جان فرمانده بازداشتی این جنبش در اردوگاه جنین، بسیج عمومی نیروها و رزمندگانش در سراسر فلسطین اشغالی را اعلام کرد.
جنبش جهاد اسلامی در واکنش به یورش نظامیان اسرائیلی به اردوگاه جنین، که منجر به شهادت یک فلسطینی و بازداشت «بسام السعدی» از رهبران این جنبش شد در بیانیه‌ای اعلام کرد: «رژیم صهیونیستی بهای سنگینی به خاطر بازداشت شیخ السعدی پرداخت خواهد کرد و ما این رژیم را مسئول خدشه وارد شدن به زندگی او می‌دانیم و تمام بازوهای گروه‌های مقاومت هرگز در برابر تجاوزات اشغالگران دست بسته نیستند، به اشغالگران درباره هرگونه آسیب رساندن به جان رهبر بزرگ، شیخ بسام السعدی هشدار می‌دهیم؛ ما آماده‌ایم که اگر تجاوز متوقف نشود، با قدرت پاسخ دهیم.»
گفته شده ترس از واكنش مقاومت فلسطين باعث شده تا صهيونيست‌ها پس از دریافت این هشدارها و تهدید جنبش جهاد اسلامی برای انجام عملیات و پرتاب موشک به شهرهای واقع در امتداد مرز غزه، جاده‌ها و محورهای اصلی در جنوب اراضی اشغالی را مسدود كنند. همچنين ساحل «زیکیم» به روی بازدیدکنندگان بسته شده و حرکت قطارها بین «عسقلان» و «سدروت» متوقف و گذرگاه «اریز» محل رفت‌وآمد کارگران نیز مسدود شده است.
«خضر عدنان» از دیگر رهبران جنبش جهاد اسلامی نیز با هشدار به صهيونيست‌ها گفت: «هرگونه آسیبی که به جان شیخ السعدی وارد شود به منزله عملیات بزرگ‌تر فلسطینی‌ها علیه تل‌آویو خواهد بود.»از سوي ديگر دستگاه امنیتی رژیم اسرائیل بعد از هشدارهای مکرر گروه‌های مقاومت برای آرام کردن اوضاع مجبور به انتشار تصویری از شیخ «بسام السعدی»، شد تا نشان دهد وی زخمی نشده است.با اين حال با توجه به هشدارهاي متعدد گروه‌هاي فلسطيني بعيد به نظر مي رسد كه صهيونيست‌ها بتوانند روزهاي آينده را با آرامش خاطر سپري كنند و تشديد تنش با فلسطيني‌ها احتمال آغاز يك جنگ تمام عيار عليه صهيونيست‌ها را به همراه خواهد داشت.

 

نظر شما