شناسهٔ خبر: 55409551 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

کابینه جدید دولت کویت آغاز به کار کرد

صاحب‌خبر -

شفقنا- وزارت اطلاع‌رسانی کویت امروز(دوشنبه) اعلام کرد که امیر این کشور دستور داده که دولت جدید تشکیل شود.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا؛ وزارت اطلاع‌رسانی کویت در بیانیه‌ خود آورده که کابینه جدید از 12 وزیر تشکیل شده که ریاست آن را «احمد نواف آل احمد الصباح» نخست‌وزیر این کشور بر عهده خواهد داشت.

در کابینه جدید؛ «محمد الفارس» بار دیگر به عنوان وزیر نفت، «عبدالوهاب الرشید» به عنوان وزیر دارایی، «عبدالرحمن المطیری» وزیر اطلاع‌رسانی و جوانان، «شیخ طلال خالد الاحمد الصباح» معاون نخست‌وزیر، وزیر دفاع و سرپرست وزارت کشور، «عیسی احمد الکندری» به عنوان وزیر مسکن و شهرسازی و وزیر مشاور در امور مسکن و توسعه شهرسازی، «رنا عبدالله الفارس» وزیر مشاور در امور شهرداری و وزیر مشاور در امور ارتباطات و فناوری اطلاعات، «شیخ احمد ناصر آل محمد الصباح» به عنوان وزیر امور خارجه منصوب شدند.

در کابینه کویت؛ «علی فهد المضف» به عنوان وزیر آموزش و پرورش و وزیر آموزش عالی، «جمال فاضل الجلاوی» وزیر دادگستری و وزیر اوقاف و امور اسلامی، «خالد مهوس السعید» وزیر بهداشت، «فهد مطلق الشریعان» به عنوان وزیر بازرگانی و صنعت و وزیر امور اجتماعی، «علی حسین الموسی» به عنوان وزیر برق و آب و انرژی‌های تجدیدپذیر انتخاب شدند.

از سوی دیگر طبق اعلام وزارت خارجه کویت، قرار است 63 سفیر و دیپلمات کویتی به کشور بازگردند و یا در کشورهای دیگر فرستاده شوند.

این خبر را در وبگاه الرأی کویت ببینید

نظر شما